۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۴۳۲۹۳۳

مجوز اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی تنها به ۲۰۰ فلسطینی

دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی درحالی اقامه شد که تنها به ۲۰۰ فلسطینی مجوز نمازخواندن داده شد.
مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد المقادمه، مدیر بخش اطلاع‌رسانی هیئت امور شهروندی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی بعد از دو هفته ممنوعیت به ۲۰۰ نفر از ساکنان نوار غزه اجازه دادند برای برگزاری نماز جمعه به مسجد‌الاقصی بروند.


المقادمه گفت: هیئت شهروندی بعد از پیگیری مستمر و اعمال فشار توانست موافقت مقامات رژیم صهیونیستی را برای ادای نماز جمعه در دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی به دست آورد.


وی با ابراز تأسف از صدور مجوز برای تنها ۲۰۰ فلسطینی ساکن غزه گفت: اشغالگران صهیونیست اخیرا اقدامات سختی را علیه ساکنان غزه اعمال کرده‌اند که تاثیر منفی در فعالیت‌های آنان داشته، این در حالی است که دهها تن از ساکنان غزه از بیماران و دانشجویان و موارد خاصی هستند که نیاز به سفر خارج از این منطقه دارند.


المقادمه همچنین اخبار برخی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر ارائه تسهیلات به ساکنان نوار غزه در طول ماه مبارک رمضان را تکذیب کرد و گفت واقعیت خلاف چیزی است که رسانه‌های اسرائیلی انعکاس می‌دهند.


گفتنی است، هیئت امور شهروندی فلسطین در غزه هر هفته تسهیلاتی را برای سفر بیش از ۳۰۰ فلسطینی به‌منظور اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی فراهم می‌کند اما از ابتدای ماه مبارک رمضان به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی سفر شهروندان فلسطینی  متوقف شده بود./982/ب103/د

ارسال نظرات