۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۹۹۱
حجت‌الاسلام احتشام هشدار داد:

غالب کردن فرهنگ غرب با پوشش اسلامي به نسل امروز

امام جمعه موقت کاشان با بيان اينکه انتظار از سياست هاي نظام مبتني بر انقلاب اسلامي، توجه بيشتر به پايداري و تعميق ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي و فرهنگ بومي است، گفت: نمي توان فرهنگ رايج در غرب را با پوشش اسلامي به عنوان فرهنگ ديني به نسل امروز غالب کرد.
حجت الاسلام علي احتشام

حجت الاسلام علي احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه تأکيد رهبر معظم انقلاب بر تعميق ارزش هاي ديني و ملي است، گفت: توقع از سياست هاي نظام مبتني بر انقلاب اسلامي، توجه بيشتر به پايداري و تعميق ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي و فرهنگي بومي است.

 

وي افزود: متأسفانه در برخي از رده ها توجهي به تلاش در راستاي تعميق ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي نمي شود.

 

امام جمعه موقت کاشان با بيان اينکه مجموعه هاي فرهنگي بسياري متولي سياستگذاري فعاليت هاي فرهنگي هستند، افزود: آمار موجود نشان از تقويت روح عدالت جويي و ظلم گريزي و دفاع از ارزش هاي اسلامي نيست.

 

به گفته وي، رهبر معظم انقلاب با استفاده از واژه ولنگاري به دنبال هشدار به مسؤولان نظام جمهوري اسلامي ايران بود.

 

وي تأکيد کرد: اگر سياست هاي کلان فرهنگي کنترل نشود و ما براي ارزش هاي انقلاب و فرهنگ ملي خود، به شکلي استوار و قوي سياستگذاري، تصميم گيري و اجرا نکنيم، دشمن بيشترين ضربه را به کشور خواهد زد.

 

حجت الاسلام احتشام درباره راهکار تعميق ارزش هاي ديني و اسلامي و فرهنگ بومي، گفت: توجه به ارزش هاي اسلام ناب محمدي بايد در اولويت قرار گيرد.

 

وي با تأکيد بر اينکه نمي توان فرهنگ رايج در غرب را با پوشش اسلامي به عنوان فرهنگ ديني به نسل امروز غالب کرد، اظهار داشت: دغدغه دفاع از ارزش ها بايد استخراج فرهنگ اسلامي ناب از متون ديني را به دنبال داشته باشد.

 

امام جمعه موقت كاشان گفت: بايد بدون رودربايستي فرهنگ اسلام ناب در رگه هاي اجرايي کشور حاکم شود و مسؤولان نيز به ميزان توجه خود به اقتصاد و رفاه خانواده، بايد به فرهنگ و ارزش ها توجه داشته باشند تا شاهد بهبود وضعيت فرهنگي باشيم./302/1307/ب1

ارسال نظرات