۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۹۹۳
حجت الاسلام طباطبایی:

مردم متدین از فساد اداری و اجتماعی رنج می‌برند

استاد حوزه علمیه با بیان این‌‌که مردم متدین از فساد اداری و اجتماعی رنج می‌برند، گفت: برخی کار خوب را زمین گذاشته و کار بد انجام می‌دهند، محبت‌های مردم را نادیده می گیرند و آرامش آنان را به نا آرامی تبدیل می‌کنند.
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: در خطبه 32 نهج البلاغه مردم به چند دسته تقسیم شدند.

 

وی افزود: عده ای زمینه فساد از درون دارند، عده ای نیز برای آن ها زمینه فساد فراهم می شود و گروهی نیز انسان های خوبی هستند، این دسته کسانی هستند که با مردم مهربان هستند و گذشت آن ها در زندگی زیاد است به حدی که از خود برای غیر می گذرند.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که این دسته از افراد به اندازه ای در خدمت به جامعه پیشگام هستند که انسان تصور می کند جز خدمت کردن کار دیگری ندارند، اظهار داشت: در همه کارهای این گروه دوستی، محبت و خیرخواهی وجود دارد.

 

وی ادامه داد: این افراد خوب راضی نمی شوند که چیز فاسدی دست مردم دهند، این افراد حاضر نیستند دروغ و تهمت بزنند و همچنین حاضر نمی شوند برای رسیدن به خواسته های مالی و نفسانی خود دل مردم را خالی کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که مردم متدین و دیندار از فساد اداری و اجتماعی رنج می برند، ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان باید به گونه ای عمل کنیم تا خیر رسان بوده و یاور یکدیگر باشیم تا بین خود و خدا قدمی برداریم تا افراد از قدم و کار ما بهره مند شوند.

 

وی عنوان کرد: قرآن می فرماید کسانی که کار خوب را زمین گذاشته و کار بد انجام می دهند و خوبی ها را خراب کرده و محبت های مردم را نادیده می گیرند و آرامش مردم را به نا آرامی تبدیل می کنند بد هستند، کسانی که با جان و ایمان خود در صدد خدمت به غیر هستند انسان های خوبی به شمار می روند.

 

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: درست است که شغل عده ای حفاظت و حراست و تأمین امنیت جامعه است اما فرق می کند با چه نیتی باشد، برخی فقط نیت پول گرفتن دارند از این رو کار خود را حداقلی انجام داده و بسیاری از مواقع نیز انجام نمی دهند.

 

وی اضافه کرد: دسته ای نیز بیش از آنچه در توان دارند و کار آن ها است به مردم رسیدگی می کنند، این افراد خود را به فشار و گرفتاری می اندازند تا مردم راحت بوده و آرامش داشته باشند./1323/پ202/ی

ارسال نظرات