۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۰۰۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان:

حیات و ممات شیعه واقعی صرفاً برای خدا است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاریان گفت: شیعه واقعی در دنیا طوری زندگی می‌کند که اعمال، حیات و ممات او صرفاً برای خدا است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین انصاریان خطیب مشهور و مفسر قرآن کریم، شامگاه جمعه 28 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان ضمن سخنرانی در حسینیه همدانی‌ها درباره حقیقت شیعه، گفت: شیعه واقعی در مسافرت خود به‌سوی خدا اگر در دنیا کار هم می‌کند برای کسب نیرو و قدرت در این مسیر است.

 

وی افزود: پیامبران و ائمه معصومین (ع) نیز در مسیر حرکت به‌سوی خدا در دنیا کار می‌کردند به‌عنوان‌مثال حضرت ادریس خیاطی، حضرت داوود (ع) آهنگری و حضرت خدیجه (س) تجارت می‌کردند، این‌گونه نبود که به دنبال معاش نباشند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه کسی تأمین قدرت کند برای حرکت به‌سوی خدا اهل دنیا نیست بلکه اهل سیر الی الله هستند، عنوان کرد: شیعیان ناب واجد شرایط مسافر به‌سوی رب است چهره واقعی علم الهی را نشان ‌می‌دهند که با این علم تبدیل به خورشیدی می‌شوند که جهالت را می‌سوزانند همان‌گونه که خداوند پیامبر (ص) را تبدیل به خورشید کرد.

 

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه هر کس شیعه نیست نه‌تنها به‌سوی خدا حرکت نمی‌کند بلکه بهشت نیز نداشته و وارد جهنم می‌شود، اظهار داشت: همان‌گونه که قرآن فرموده است اکثر انسان‌ها دل‌هایشان همچون سنگ است و چیزی بر دل آنها اثر نمی‌گذارد تا از راه جهنم برگردند آیات قرآن را مسخره کرده و کسانی را هم که وابسته به این آیات هستند مسخره می‌کنند زمان نوح طی هزار سال فقط 83 نفر بهشتی شدند و زمان امام حسین (ع) باآن‌همه نامه و سخنرانی 72 نفر بهشتی شدند و بقیه جهنمی شدند.

 

وی با اشاره به آیه 28 سوره کهف، بیان داشت: خداوند در این آیه به پیامبر خود هواداری نسبت بندگانی را سفارش می‌کند که مسافر به‌سوی پروردگار هستند و شبانه‌روز به‌صورت مستمر بندگی خدا را به‌جا می‌آورند، یعنی اگر روز هم در حال کار و معاش هستند باهدف تأمین نیرو و قدرت برای جسمی هستند که بتواند با خداوند خلوت داشته و عبادت او را کند، خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید از آنها چشم برندار.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: شیعه واقعی دلی دارد که باخدا همراه شده و نمی‌تواند به‌جای دیگر دل ببندد تأمین منزل و رزق و روزی او هم با قصد کسب قدرت درحرکت به‌سوی خدا است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید در ماه رمضان افطاری دادن‌های یک شیعه برای کسانی باشد که خداوند را خوشحال می‌کند و آن افطاری دادن به فقرا و مستمندان است، خاطرنشان کرد: شیعه واقعی در دنیا طوری زندگی می‌کند که اعمال، حیات و ممات او صرفاً برای خدا است./202/807/ب1

ارسال نظرات