۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۰۰۲

آغاز برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی در ۸ استان کشور

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی از آغاز برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی از دهم ماه مبارک رمضان به دو صورت حضوری و اینترنتی در هشت استان کشور خبر داد.
حدیث

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: با توجه به این که ظرفیت های قرآنی خوبی در کانون های مساجد وجود دارد این کانون ها می توانند در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

وی با بیان این که ظرفیت حضور ائمه جماعات در مساجد می تواند به جلسات تفسیر قرآن  کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه دست اندرکاران کانون های مساجد این است که استعدادهای قرآنی را در کانون ها شناسایی و به جامعه قرآنی معرفی کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی است تا این استعدادها و نخبه های قرآنی در کانون ها شناسایی شوند.

وی افزود: در همین راستا بایستی تأکیدات رهبر معظم انقلاب را در موضوعات قرآنی دست اندرکاران کانون های مساجد در رأس فعالیت های خودشان قرار بدهند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر بیش از 100 مرکز قرآنی با عنوان خانه های نور در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: برگزاری طرح تلاوت نور،  جلسات قرآنی نوجوانان و جلسات سنتی مساجد از جمله دیگر ظرفیت های قرآنی هستند.

عبداللهی در ادامه درباره دیگر برنامه های کانون های مساجد از آغاز مسابقه حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی به صورت سراسری خبرداد و گفت: این مسابقه به دو روش حضوری و اینترنتی برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی تصریح کرد: آزمون حضوری مسابقات حفظ و مفاهیم چهل حدیث رضوی در سال 95 در 8 استان اصفهان، اردبیل، زنجان، فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: مرحله غیر حضوری این مسابقات از دهم ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان تیرماه ادامه دارد همچنین مرحله حضوری نیز بعد از جمع بندی و اعلام منتخبان از تاریخ 20 تیرماه لغایت 15 مردادماه برگزار خواهد شد.

عبداللهی درباره شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه اظهار کرد: جزوه چهل حدیث رضوی توسط دبیرخانه جشنواره در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت ضمن این که برای شرکت در این مسابقه محدودیت سنی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مسابقات در بقیه استان ها به صورت غیر حضوری و اینترنتی برگزار خواهد شد و این مسابقات بر طبق زمانبندی اعلامی دبیرخانه جشنواره برگزار می شودو علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی به نشانی www.mehrab8.com یا www.mehrab8.ir اطلاعات لازم را کسب کنند./303/934/ب1

ارسال نظرات