۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۳۳۰۰۳
رییس اوقاف شهرستان زنجان خبر داد؛

آغاز طرح بزرگ نشاط معنوی در آینده نزدیک

رییس اوقاف شهرستان زنجان با اشاره به این که طی روزهای آتی طرح نشاط معنوی در شهرستان زنجان اجرایی خواهد شد، گفت: این طرح ویژه فصل تابستان بوده و برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.
طرح نشاط معنوی

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به طرح های قرآنی این سازمان اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی اوقاف در بخش برنامه‌های قرآنی است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی از قوانین این مسابقات افزود: مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امسال در سنین بالای 18 سال برگزار شده و این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری اجرایی می‌شود.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به رشته های برگزاری مسابقه تصریح کرد: مسابقات قرآنی اوقاف امسال در رشته‌های دعاخوانی، ابتهال، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت، ترتیل، معارف و اذان برگزار می‌شود و این در حالی است که امسال 400 نفر در این مسابقات حضور داشتند.

 

حجت الاسلام خدابنده‌لو در ادامه برگزاری مسابقات قرآنی مفاهیم را از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف اعلام کرد و گفت: طبق آمار از شهرستان زنجان 120 نفر در مسابقات مفاهیم حضور داشتند که آزمون مربوطه در امامزاده سید ابراهیم‌(ع) برگزار شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان از سوی این سازمان، گفت: طی ماه مبارک رمضان نیز اجرای برنامه‌های قرآنی شامل برگزاری محافل انس با قرآن کریم دنبال شده و در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان نیز که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده، یک قاری مصری در محفل انس با قرآن کریم زنجان  حضور خواهد یافت.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به این که هم اکنون طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان از سوی این اداره کل در حال اجرا است، تصریح کرد: این برنامه نیز به میزبانی بقاع متبرکه در قالب اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اقامه نماز جماعت، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی‌(ع) و برگزاری مراسم ویژه شب‌های احیاء در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام خدابنده‌لو در پایان با اشاره به این که طی روزهای آتی نیز طرح نشاط معنوی در شهرستان زنجان اجرایی خواهد شد، تأکید کرد: این طرح ویژه فصل تابستان بوده و برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد./302/949/ب1

ارسال نظرات