۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۰۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

افزایش انفاق و نیکی در جامعه از ویژگی‌های بارز ماه رمضان است

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به افزایش نیکی و انفاق در ماه رمضان، گفت: مؤمنان در این ماه عزیز، در کنترل دیگران و توصیه به آنان مبنی بر رعایت شؤون ماه مبارک رمضان فعال بوده و گذشته از همه اینها در این ماه عزیز توجه به نیکی ها، انفاق، صله رحم و مهربانی به اوج خود می رسد.
حجت الاسلام صفی یاری

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ضرورت التزام جامعه به مبانی اسلام اظهار داشت: اسلام دین تسلیم در برابر خدا و عمل صالح و اطاعت از پیامبر خدا و جانشینان برحق آن حضرت است؛ بنابراین جامعه اسلامی اگر ملتزم به آداب دینی و احکام شرعی باشد جامعه ای عاری از جرم و گناه خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش دستورات الهی در پاکی و طهارت افراد و اجتماع افزود: در واقع این دستورات اتمام حجتی برای انسان ها است؛ چرا که خداوند متعال در قبال عمل به دستوراتش، بندگان را به طهارت فردی و اجتماعی رسانده و آنها را از وسوسه های شیطانی ایمن می سازد.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که به تعبیر روایات شیاطین محبوس و در بند بوده و درهای توبه الهی باز و دریچه های رحمت خداوند بیش از همیشه به روی بندگانش مفتوح است.

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان مؤمنان و مؤمنات هم در کنترل خود کوشا هستند و هم به لحاظ اقتضائات روزه داری و حال و هوای ماه مبارک رمضان، نسبت به مدیریت زبان، چشم، نفس، شکم و شهوت اهتمام زیادی دارند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش نیکی و انفاق در این ماه شریف اظهار داشت: مؤمنان در این ماه عزیز، در کنترل دیگران و توصیه به آنان مبنی بر رعایت شؤون ماه مبارک رمضان فعال بوده و گذشته از همه اینها در این ماه توجه به نیکی ها، انفاق، صله رحم، مهربانی، خود داری از خشم، نیکی به فقرا، دستگیری از ضعفا، قرائت قرآن، انس با دعا و نیایش به اوج خود می رسد.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در پایان با اشاره به این که جامعه در ماه مبارک رمضان بر اساس آیه شریفه لعلکم تتقون در مسیر تقوا قرار می گیرد ابراز داشت: با توجه به این که فضای حاکم بر جامعه در ماه مبارک رمضان فضای معنوی است، از این رو نتایج آن در قالبی موجب کاهش جرایم شده و حتی افرادی که معتقد به ماه مبارک رمضان هم نیستند نیز خود را ملزم به رعایت شؤون این ماه می کنند./302/949/ب1

ارسال نظرات