۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۳۰۰۸
آیت الله حیدری:

ولایت، محبت و دوستی خداوند است

آیت الله حیدری با اشاره به معانی مختلف واژه «ولی» گفت: ولایت محبت و دستی خدا و ولی الله بودن به معنای اخذ ولایت از جانب خداوند است.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز با حضور در برنامه «شرح دعای افتتاح» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با قرائت بندهایی از این دعا که نفی صفات سلبی داشتن زن، فرزند، شریک در ملک وخلقت و ولی امر اظهارداشت:  خداوند جسم نیست تا از آن موجودی همچون خود به وجود آید در حالی که خالق اجسام است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «ولی» متولی امور فرد دیگر همچون ولی بودن پدر و پدربزرگ بر کودک است، تصریح کرد: جامعه برای اداره خود به ولی و رهبر نیاز دارد و ولی بودن در اثر نیاز داشتن به آن است در حالی که ذات خداوند از نیازمندی و فقر و نیاز به ولی دور و نیازمندی انسان ها به خداوند و بی نیازی خداوند از خلق مشهود است.

 

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به تبیین معنی جمله «علی ولی الله» پرداخت و افزود: از جمله معانی «ولی» مولی علیه؛ یعنی کسی که معترف به ولایت الهی و به آن التزام دارد، است و چنین بنده ای مطیع خداوند و تحت اشراف ولایت الهی است.

 

آیت الله حیدری در ادامه حبیب و دوست دار خدا بودن را از دیگر معانی «ولی» برشمرد و خاطرنشان کرد: عبارت «اشهد ان علی ولی الله» به معنای شهادت دادن بر اینکه امام علی(ع) حبیب و دوست خدا است و از جمله معانی ولایت محبت و دوستی است.

 

وی اظهار داشت: دیگر معنای «ولی الله» همانا اخذ ولایت از جانب خداوند است و به عبارت دیگر ولایت چنین انسانی از سوی خداوند تشریع می شود و از آنجا که انبیاء و امامان معصوم از سوی خداوند منتسب شده اند با این تفصیل همه آنها اولیاء خداوند هستند./9456/203/ب2

ارسال نظرات