۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۰۰۹
حجت‌الاسلام ماندگاری:

موحد واقعی نسبت به حق تقدم محبوب‌های خود آگاهی کامل دارد

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: سخت‌ترین امتحان انسان در عرصه محبت است چرا که تا حق تقدم محبوب‌های خود را نفهمد موحد نمی‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ماندگاری خطیب مشهور و استاد حوزه علمیه شامگاه جمعه 28 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: دشمنان حضرت حجت (عج) می‌خواهند ما تربیت نشویم برعکس ولی عصر (عج) و دوستداران او که دوست دارند ما تربیت شویم.

وی با اشاره به شاخصه‌های تربیت مبنی بر تنطیم محبت، شخصیت، ظاهر و باطن، ارتباطات و مدیریت سرمایه‌ها، عنوان کرد: محبت کار دل است و باید آدرس آن را از خدا و دین او گرفت، دل سراغ سه چیز می‌رود، که شامل افعال، اشیا و افراد است.

استاد حوزه علمیه ضمن بیان اینکه محبت سه اصل دارد، اظهار داشت: نخستین اصل محبت تولی و تبری و از واجبات فروع دین اسلام است، که به معنی دوست داشتن دوستان خدا و دشمن داشتن دشمنان خدا است.

حجت‌الاسلام ماندگاری درباره ارزش توبه بیان داشت: خالق انسان می‌فرماید من توبه‌کنندگان را دوست ‌دارم، خدا و پیامبر (ص) و امیرمومنان علی (ع) و دیگر معصومان(ع) توابین را در آغوش می‌گرفتند اگر در حال حاضر آمار بالایی از زندانی‌ها با دفعات دوم و سوم مشاهده می‌شود به این علت است که کسی آن‌ها را تحویل نمی‌گیرد.

این خطیب مشهور با اشاره به این فرمایش پروردگار مبنی بر اینکه ظالمان را دوست نداشته باشید چراکه اگر آنها را دوست داشته باشید در ظلمشان شریک هستید، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر می‌فرمایند اگر قرار است چرخ مملکت بچرخد باید به نیرو و متخصصان داخلی خود اتکا کنیم، کسانی که اصرار بر ارتباط و قرارداد با ظالمان دارند مجبور هستند وجود آنها را به خاطر منفعت دوست بدارند و این را نمی‌فهمند.

وی با اشاره به  دومین اصل محبت، گفت: دومین اصل این است که محبت جاده مجاز و غیرمجاز دارد و این خود همه ارتباط‌ها، حب و بغض ما را تنظیم می‌کند دل باید سراغ تعلقاتی برود که خداوند ممنوع نکرده باشد چرا که حلال پیامبر(ص) تا قیامت حلال است و حرام حضرت تا ابد حرام است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اصل سوم محبت، عنوان کرد: سومین اصل با توجه به آیه 24 سوره توبه است که خداوند به پیامبر (ص) می‌فرمایند به مردم بگو پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزندان، اقوام، مال و ثروت و را دوست بدارید اما حق تقدم با خدا، رسول (ص)، اهل بیت(ع) و جهاد است.

این خطیب مشهور ابراز کرد: در زمان مولا امیرمومنان علی (ع) هنگامی که ایشان مردم را به جهاد در راه خدا دعوت می‌کردند وی را به خاطر زن، فرزندان، کسب و کار همراهی نمی‌کردند به این علت که حق تقدم محبوب‌ها را نمی‌فهمیدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخرالزمان یکی از سخت‌ترین امتحانات عرصه محبت است که خدا پیامبران را نیز به آن مبتلا کرده است ما با محبوب‌هایمان امتحان توحیدی می‌شویم تا حق تقدم محبوب‌هایمان را نفهمیم موحد نمی‌شویم./202/807/ب1

ارسال نظرات