۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۳۰۱۱
آیت الله طبرسی:

واردات بی‌‌رویه سم مهلک سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

نماینده ولی فقیه در مازندران واردات بی رویه را سم مهلکی در برابر سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: متأسفانه شاهد واردات برخی کالاها و محصولات غیرضروری به کشور هستیم که این مسأله  ضربه های سنگینی به پایه اقتصادی کشورمان وارد خواهد کرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش کارشناسان کشاورزی که با موضوع اقتصاد مقاومتی در ساری برگزار شد، کشاورزی را رکن اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان این که همه ظرفیت های موجود جهت تقویت تولید در این بخش کاملاً فراهم است، گفت: کشاورزی به عنوان رکن اصلی اقتصاد تولید محور نقش مهمی در رشد و بالندگی اقتصادی کشور بر عهده دارد.

 

وی با بیان این‌که کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، گفت: تولید و امنیت غذایی نقش مهمی در پایداری و امنیت همه جوانب کشور داشته که باید قدردان کشاورزان و زحمات آنان باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر ملت ایران می خواهد در سایه حاکمیت اسلام زندگی کند باید به سوی قله خودکفایی و داشتن یک اقتصاد مقاوم در برابر تهاجم‌های دشمن پیش برود، تصریح کرد: اقتصاد امروز کشورمان پایه های محکمی ندارد و به دلیل وابستگی نفتی دچار تزلزل می شود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال ها است که بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، اما در مقام عمل شاهد اقدام ملموسی از سوی دولت ها نبودیم، افزود: تأکید ایشان در نامگذاری شعار امسال نشان دهنده نارضایتی رهبری از اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اقدامات دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی باید به گونه ای باشد که مردم اثرات آن را لمس کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای فعال کردن تولیدات داخلی، تقویت کردن فرصت اشتغال و جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و اهمیت دادن به محصولات داخلی و در نتیجه جلوگیری از خروج ارز است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که اقتصاد مقاومتی عزت و عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را حفظ خواهد کرد، گفت: با تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی کشورمان در همه بخش ها روی پای خود خواهد ایستاد و دیگر شاهد وابستگی کشور به غرب نخواهیم بود.

 

وی واردات بی رویه را سم مهلکی در برابر سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: متأسفانه شاهد واردات برخی کالاها و محصولات غیرضروری به کشور هستیم که این مسأله  ضربه های سنگینی به پایه اقتصادی کشورمان وارد خواهد کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که دولت باید نظارت خود را بر مسأله واردات به ویژه محصولات کشاورزی بیشتر کند، خاطرنشان کرد: واردات محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصولات کشاورزی به معنای ضربه مهلکی به تولیدات داخل و نابودی کشاورزی است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه واردات بی رویه محصولات کشاورزی همواره ضربات سنگینی به بدنه کشاورزی وارد کرده و موجب شده بخشی از فعالیت های کشاورزی در منطقه تعطیل شود، تصریح کرد: امروز یک کشاورز ما نیازمند حمایت بخش دولتی است تا بتواند روی پای خود بیاستد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقتصاد اسلامی بهترین شیوه برای اداره جامعه است، خاطرنشان کرد: باید با تحقق آن این مسأله را به عنوان الگوی جهانی به سایر کشورها معرفی کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که  دولت نقش مهمی در تقویت بخش خصوصی دارد، افزود: باید حمایت از این بخش را مورد اهتمام قرار دهد تا شاهد رشد و رونق تولید در داخل باشیم که این همان تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، شناسایی و تقویت استعدادها و ظرفیت‌های موجود کشور را مورد تاکید قرارداد و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی راهبرد نظام برای برون رفت از چالش‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به تکریم کشاورزان در مراحل مختلف تولید و کارهای اداری افزود: کشاورزی و دامداری شغل انبیاء بوده که باید با تکریم این قشر زحمتکش جوانان را نیز به امر تولید و کشاورزی تشویق کرد چون امروز تأمین زنجیره غذایی کشور در دستان تونمند کشاورزان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که  افزود: استعمار و استکبار به دنبال استعمار اقتصادی هستند، تصریح کرد: اگر در جامعه کشاورزی و تولید فعال نباشد مجبور خواهیم بود دست نیاز به سوی اجانب و بیگانگان دراز کنیم و این به معنای زیر سؤوال رفتن استقلال کشور است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز منابع انسانی، زمین و امکانات دیگر داریم که اگر نتوانیم در این زمینه موفق باشیم در واقع یعنی مدیریت درست نداشتیم، خاطرنشان کرد: اگر از ظرفیت های موجود در کشورمان به خوبی استفاده کنیم به حتم مشکلات بخش های اقتصادی کشور مرتفع خواهد شد.

 

آیت الله طبرسی تصریح کرد: بسیاری از کشورها در زمینه‌های مختلف ایران را به عنوان الگو انتخاب کردند که می توانیم با موفقیت در بخش کشاورزی نیز الگوی مناسب برای سایر کشورها باشیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جهادگران و کشاورزان سنگرسازان بی‌سنگر هستند که نیازمند حمایت جدی مسؤولان و نمایندگان مجلس هستند و با تمرکز مدیریت می‌توان مشکلات را رفع و معضل بیکاری را در جامعه کاهش داد./950/202/ب2

ارسال نظرات