۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۳۰۸۹
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

روح انسان برای رشد و تعالی نیازمند نور معارف اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همان‌گونه که دانه‌ها و گیاهان برای رشد و نمو به نور خورشید نیازمند هستند، روح انسان نیز برای رشد و تعالی نیازمند تابش خورشید معارف اهل بیت(ع) است و هر چه انسان متعالی و نورانی در طول تاریخ می‌بینیم در معرض چنین نوری قرار گرفته‌اند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در جلسه تفسیر نهج‌البلاغه که در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد با اشاره به شرح نامه 31 امیرمؤمنان امام علی(ع) گفت: والإعتصام بحبله یعنی فرزندم تو را سفارش می‌کنم به این‌که ریسمان خدا را بگیری، ارتباط با خدا برقرار کنی و به حبل‌الله دست توسل و تمسک بجویی.

 

وی در ادامه افزود: ما انسان‌ها در ظلمات جهل، شرک، هواپرستی، خرافات و نادانی‌ها قرار داریم و این تاریکی‌ها ما را غرق در خود می‌کند، چنین انسانی به دنبال نور می‌گردد، والإعتصام بحبله یعنی ای آدم گرفتار و اسیر در تاریکی‌ها، این ریسمان خدا در ظلمتکده دنیا آمده تا تو را نجات دهد.

 

توسل به ریسمان‌های الهی نجات دهنده انسان از ظلمت‌ها است

امام‌ جمعه قزوین گفت: پیغمبر (ص)، قرآن، نماز، روزه، فاطمه زهرا (س)، ائمه اطهار (ع)، احادیث، دعاها و مناجات‌ها، ریسمان‌های الهی هستند که با توسل به آن‌ها می‌توانیم از ظلمت‌ها نجات پیدا کنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اگر دست به ریسمان الهی نبریم، انسانیت از میان خواهد رفت، تصریح کرد همه عالم و همه موجودات با گرفتن ریسمان الهی به جایی می‌رسند و صاحب مقامات والای معنوی می‌شوند.

 

وی تأکید کرد: حتی دانه‌ای که به رشد و ثمر دهی می‌رسد، از ریسمان الهی که در این جا خورشید، خاک و باران است، استفاده می‌کند، خداوند برای انسان هم، خورشید و باران فرستاده است با این تفاوت که خورشید ما وجود نازنین پیامبر(ص)، انبیاء الهی، ائمه اطهار(ع) و باران ما هم آیات الهی هستند که روح ما به آن نیازمند است.

 

روح انسان نیازمند معارف اهل بیت است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: همان‌گونه که دانه‌ها و گیاهان برای رشد و نمو به نور خورشید نیازمند هستند، روح انسان نیز برای رشد و تعالی نیازمند تابش خورشید معارف اهل بیت (ع) و انبیاء(ع( است و هر چه انسان متعالی و نورانی در طول تاریخ می‌بینیم در معرض چنین نوری قرار گرفته‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین زنده بودن انسانیت را وابسته به ایمان انسان‌ها دانست، و خاطرنشان کرد: اگر انسان لیاقت داشته باشد تا تابش انوار الهی توسط انبیاء، ائمه اطهار و اولیاء را جذب کند، به مقامات عالیه دست پیدا خواهد کرد و به شخصیت انسانی والایی خواهد رسید.

 

خروج از ظلمت‌ نیازمند اراده انسانی است

وی با بیان اینکه خروج از ظلمت‌ها نیازمند اراده انسانی است، افزود: خداوند کسانی را از ظلمت‌کده خارج می‌کند که صاحب لیاقت و شایستگی هستند و آن‌هایی صاحب لیاقت و شایستگی می‌شوند که، گوشی برای شنیدن ندای الهی و زبانی برای پاسخ به آن دارند.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: آن‌هایی که صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ هستند هیچ‌گاه قادر به پاسخ‌گویی به ندای حق‌تعالی نیستند و در نتیجه رمق خارج شدن از ظلمات را ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه هیچ ریسمانی محکم‌تر و قابل اعتمادتر از ریسمانی که خدا قرار داده، وجود ندارد ابراز کرد: به طور یقین این ریسمان انسان را از ظلمت‌ها و انحرافات به سمت نور هدایت خواهد کرد و کسی که به حب الله متمسک می‌شود، نه تنها خودش از گرفتاری رهایی می‌یابد، بلکه سایر انسان‌ها را هم از گرفتاری‌ها نجات می‌دهد.

 

موعظه قلب انسان را زنده می‌کند

وی در ادامه بیان کرد: امام علی (ع) در ادامه نامه 31 فرموده‌اند أَحْیِ قَلْبَکَ بِالْمَوْعِظَةِ یعنی فرزندم قلب خود را با موعظه زنده و احیا کن  یکی از چیزهایی که قلب را زنده می‌کند، موعظه است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خیلی‌ها زودتر از آن چه که عزرائیل به سراغشان بیاید، مرده‌اند تصریح کرد: مرگ تنها آن چیزی نیست که عزرائیل برای انسان به همراه می‌آورد، همان‌گونه که خداوند فرموده ای پیامبر هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند، بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

 

خطیب جمعه قزوین خاطر نشان کرد: کسانی بودند که به هدایت‌های پیامبر (ص) توجه نمی‌کردند و زمانی که پیغمبر آنان را صدا می‌زد، روی بر می‌گرداندند، این‌ها همان کسانی هستند که خداوند به پیغمبر می‌فرماید تو نمی‌توانی به مرده‌ها حرف بشنوانی.

 

 وی در پایان گفت: در احادیث آمده مؤمن به سه چیز خیلی محتاج است نخست این‌که مورد توجه خداوند قرار گیرد و گناهان بین او و خدا جدایی نیندازد، دوم این‌که مؤمن احتیاج دارد موعظه کننده‌ای در درون خودش باشد و سومین چیزی که مؤمن به آن نیاز دارد این است که نصیحت‌های دیگران را بپذیرد و خودش را از بدی‌ها مبرا نداند./873/202/ب2

ارسال نظرات