۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۱۶۲
امام جمعه هشترود مطرح کرد؛

ضرورت توجه به معادن و صنعت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام رحیمی گفت: از جمله شاخص‌هایی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را شکل دهد و مشکلات اشتغال کشور را در داخل حل کند بحث معادن و صنعت است، توجه به معادن و صنعت باید به‌ طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت‌الاسلام‌ علی رحیمی، امام‌جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی ادامه دارد، اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت استکباری در تضاد است و این مبارزه تا زمانی که طرف مقابل از اصول استکباری خود دست برندارد ادامه خواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه عمده مشکل کشور در مدیریت و سازمان‌دهی منابع و امکانات کشور است، بر بهره‌گیری از استعدادهای نسل جوان و ظرفیت‌های انسانی کشور تأکید کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید برای کور کردن چشم طمع دشمنان در رونق اقتصاد کشور بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی تلاش و آن را عملی کنند.

 

امام‌جمعه هشترود با بیان اینکه سیاست اجرایی در اقتصاد مقاومتی فشارهای دشمن را خنثی می‌کند، افزود: از جمله شاخص‌هایی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را شکل دهد و مشکلات اشتغال کشور را در داخل حل کند بحث معادن و صنعت است، توجه به معادن و صنعت باید به‌ طور جدی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به منابع غنی کشور، معادن را دروازه ورود به اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: ایران اسلامی کشوری غنی و سرشار از معادن طبیعی است، از این‌ رو دولت و مسؤولان کشور باید در این زمینه معادن بکر در مناطق مختلف کشور را شناسایی کنند و به بهره‌برداری برسانند.

 

حجت‌الاسلام رحیمی بهره‌برداری از منابع را ایجاد بستری مناسب برای اشتغال‌زایی برای نسل جوانان و نیروهای پرانرژی کشور دانست و ادامه داد: شرکت ایمیدرو باید در هشترود برای بهره‌برداری معادن فلزی و غیرفلزی سرمایه‌گذاری و مشکل اشتغال را که گریبان گیر جوانان است حل کند.

 

وی به وجود منابع سرشار انرژی به‌ ویژه گاز فراوان در کشور اشاره کرد و  افزود: مواد اولیه برخی تولیدات معدنی مثل آلومینیوم، انرژی است و ما با توجه به در اختیار داشتن ذخایر عظیم گاز و امکان ترکیب آن‌ها می‌توانیم ارزش‌افزوده بالایی برای کشور ایجاد کنیم، از این رهگذر مدیریت صحیح می‌تواند راهگشای مشکلات باشد.

 

امام‌جمعه هشترود ریشه اعتیاد و بی‌راهه رفتن جوانان را بیکاری دانست و گفت: دولت باید در این زمینه اقدام کند و بهترین روش برای حل این مشکل در بسیاری از شهرستان‌ها غنی‌سازی معادن براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیاری از خلأهای کشور را حل کند.

 

وی بابیان اینکه معدن می‌تواند یکی از منابع مهم صادراتی و کسب درآمد ارزی برای کشور باشد، خاطرنشان کرد: بنابراین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم انسانی و منابع طبیعی در کنار توجه به تولید داخلی با افزایش کیفیت و خرید محصولات داخلی می‌توان اقتصاد مقاومتی را شکل داد./854/302/ب2

ارسال نظرات