۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۳۱۶۹
مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن خبر داد؛

برپایی ۱۵ نشست در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گفت: قریب به پانزده نشست در بخش حوزوی نمایشگاه برپا و از آثار فاخر حوزوی رونمایی می‌شود.
نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شامگاه شنبه حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن در نشست خبری تشریح برنامه‌های حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه بخش حوزوی دوازدهمین سال خود را در نمایشگاه قرآن تجربه می‌کند، اظهار داشت: هدف ما در بخش حوزوی ارائه دستاوردهای قرآن و عترت حوزه طی یک سال گذشته است امسال هم ما با همین نیت در نمایشکاه حضور یافته‌ایم.

 

وی ادامه داد: در بخش حوزوی دویست اثر جدید قرآنی به صورت مکتوب، دیجیتال، سایت‌ها، بنگاه‌های اطلاع رسانی و موبایلی ارائه داده‌ایم.

 

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه تصریح کرد: از بین 179 موسسه حوزوی که در این نمایشگاه حضور دارند تاییدیه خود را شورای عالی حوزه علمیه گرفتند و یا اینکه روحانی برجسته در بین این موسسات حضور دارند، با این نگاه 80 موسسه انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام طیب حسینی با بیان اینکه در طی برپایی نمایشگاه بیست و یک برنامه در بخش حوزوی برپا می‌شود خاطرنشان کرد: در نمایشگاه قرآن امسال محصولات قرآن و عترت ارائه داده می‌شود و همچنین میزگردهایی برای پاسخ به شبهات در روزهای آتی در بخش حوزوی نمایشگاه برگزار می‌شود، همچنین شب شعر قرآنی با حضور طلاب و روحانیان داریم و در کنار این برنامه‌ها نشست ویژه خانوادهای شهدای روحانی مدافع حرم نیز برگزار می‌شود.

 

وی افزود: قریب به پانزده نشست در بخش حوزوی نمایشگاه برپا می‌شود و از آثار فاخر حوزوی رونمایی می‌کنیم که این آثار عبارتند از؛ چهار جلد کتاب، نرم افزارهای قرآنی، کتاب مذاهب اسلامی و همچنین برنامه‌ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با پاسخ به تکفیری‌ها و نقد نظرات ابن تیتمه را خواهیم داشت.

 

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه با بیان اینکه یکی از بخش‌های که در بخش حوزوی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است بخش مشاوره آن می‌باشد ابراز کرد: هر ساله این بخش از رونق خوبی برخودار بوده است، در بخش مشاوره اخلاق خانواده، کودک، حدیث، دعا و پاسخ به شبهات را داریم، این موضوعات امسال از سوی مشاوران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد از این رو ما هر سال علیرغم کمبود بودجه‌ای که داریم اما به این بخش اهتمام ویژه‌ای داشته‌ایم.

 

حجت الاسلام طیب حسینی بیان داشت: از بین دویست اثری که در بخش حوزوی وجود دارد صد اثر آن مربوط به خواهران حوزوی است، بخش‌های محتوایی قرآن مربوط به بخش حوزوی آن است و مخاطبان می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

وی در پایان گفت: ما سعی کرده‌ایم که رونمایی‌های غرفه را با حضور شخصیت‌های حوزوی همچون آیت الله مقتدایی رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی داشته باشیم و همچنین درصدد هستیم که از وجود آیت الله حسینی بوشهری نیز بهره ببریم./202/816/ب1

ارسال نظرات