۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۳۵۲
استاد حوزه علمیه:

پرهیز از گناه سبب محبوبیت الهی می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: ارزشمندترین حالت مومن زمانی است که اگر در خلوت زمینه گناه برایش فراهم شد از خدا بترسد و مرتکب گناه و فعل قبیح نشود، چنین فردی محبوب الهی می‌شود.
حجت الاسلام حسین کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه، امروز به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره مبارک یوسف دونکته اخلاقی و اعتقادی را بیان می‌کند که توجه به این نکات سبب مرتفع شدن گرفتاری‌های انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام کاردان با اشاره به لحظه‌ای که مسؤولیت عزیزی مصر به حضرت یوسف(ع) داده شد، بیان داشت: حضرت یوسف(ع) در آن لحظه از خداوند متعال شکر گزاری کرد و فرمود: بار خدایا این نعمت را ماندگار و دائمی کن؛ در اینجا منظور شکرگزاری و عدم کفران نعمت است.

 

استاد حوزه علمیه سوره حضرت یوسف را از بهترین داستان‌های قرآن کریم معرفی کرد و گفت: حضرت یوسف(ع) در همه زمان‌ها و مکان‌ها هرگز از یاد خدا غافل نشد و در همه امور خدا را سرلوحه کار خود قرار داد.

 

وی افزود: یاد خدا در خلوت چیزی بود که حضرت یوسف(ع) را از ارتکاب به گناه باز داشت زیرا ایشان خود را در محضر حضرت حق می‌دید، و امروز هجمه دشمنان به منظور غفلت زدگی مردم  از یاد خدا صورت می‌پذیرد تا حدود الهی پای مال شود.

 

حجت الاسلام کاردان عنوان کرد: ارزشمندترین حالت مومن زمانی است که اگر در خلوت زمینه گناه برایش فراهم شد از خدا بترسد و مرتکب گناه و فعل قبیح نشود، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اجر و مزد چنین افرادی عظیم است.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: عزیز شدن در نزد مردم، دور شدن شیطان و امنیت از نفاق آثار پرهیز از گناه است که در انسان مومن جاری و ساری شده و محبوب الهی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) از همه انبیاء ارث برده است، اظهار داشت: یکی از شباهت‌های امام زمان(عج) به حضرت یوسف(ع) امر ظهور ایشان در یک شب است زیرا آزادی حضرت یوسف(ع) نیز مقارن با خواب دیدن عزیز مصر محقق شد.

 

حجت الاسلام کاردان ادامه داد: حضرت یوسف(ع) در بین مردم و برادران خود بود ولی کسی او را نمی‌شناخت امام زمان(عج) نیز چنین خصوصیتی دارد.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: حضرت یوسف(ع) بعد از آن همه سختی‌ و فراغ در پاسخ به عذر خواهی برادران فرمودند: بروید از آن حالت خارج شوید که هیچ سرزنشی بر شما نیست، امام صادق(ع) فرمودند: اما زمان(عج) نیز در برابر خطای شیعیان چنین برخوردی خواهد داشت./202/813/ب1

ارسال نظرات