۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۳۳۳۷۲
در حاشیه نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

رونمایی از طرح ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و اماکن متبرکه

مراسم رونمایی از طرح ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و اماکن متبرکه با حضور حجت الاسلام حشمتی به صورت نمادین برگزار شد.
حمید قبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور شامگاه یک شنبه در مراسم طرح ارتقای کیفیت چادرهای نماز مساجد و اماکن متبرکه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه مقدمات این طرح از سال گذشته انجام شده است اظهار داشت: خوشبختانه برای نخستین بار در برنامه کوتاه مدت به موضوع عفاف و حجاب پرداخته شد.

 

وی ادامه داد: در این طرح کاملا آموزه‌های دینی را در نظر گرفته‌ایم، یکی از آدابی که باید در تمام لحظات زندگی رعایت شود هنگام نماز است، از آنجایی که در بسیاری از اماکن مذهبی همچون امامزاده ها و مساجد چادرها مستهلک و خراب بودند این طرح را راه اندازی کردیم تا موسسات مذهبی بتوانند چادرهای مستهلک خود را به موسسه طلوع دهند و با پرداخت مبلغ 12 هزار و 500 تومان که قیمت تولید آن است چادری نو با کیفیت مناسبت دریافت کنند.
 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه این چادر کاملاً با طراحی ایرانی بوده است تصریح کرد: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع عفاف و حجاب را به شدت پیگیری می‌کند و نمایشگاه قرآن خاستگاه فعالیت‌های عفاف و حجاب به شمار می‌رود. امید داریم که جوانان جامعه ما از این طرح اسقبال کنند.  

 

در ادامه این مراسم علی اصغر کاراندیش معاون سرمایه انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موضوع عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم و دینی ما است که باید به آن توجه کنیم از این رو تا کنون 64 نمایشگاه عفاف و حجاب به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شده و این جای خوشحالی دارد که مردم از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: سعی کردیم با توجه به تناسب موقعیت‌های کشور، سلایق و فرهنگ مردم شهرهای مختلف مدل‌های مختلفی از چادر تولیده شود تا برای پوشش اسلامی خود استفاده کنند، به همین منظور دولت در بودجه سال جدید خود ردیفی را برای این موضوع اختصاص داده‌ است. 
  
در پایان این مراسم با حضور قبادی، ایرجی، کار اندیش و حجت الاسلام حشمتی به صورت نمادین از این طرح رونمایی شد./202/816/ب1

ارسال نظرات