۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۴۴۷

چند خبرکوتاه از خوزستان

تشریح برنامه های اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهواز در ماه رمضان، برگزاری مسابقه عکاسی «میهمانی خدا»، شعرخوانی شاعران گتوند در مدح امام حسن مجتبی(ع) و معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن زندانیان خوزستان چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، برنامه های فرهنگی و مذهبی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهواز در ماه مبارک رمضان از سوی خسرو مرادی، کارشناس فرهنگی این اداره به شرح ذیل اعلام شد:

 

1 ـ برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم ویژه خانواده شهدا و جانبازان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعات 9 الی 30/10 که ثبت نام از طریق مراجعه به دارالقرآن این اداره صورت خواهد گرفت.

2 ـ تلاش برای برگزاری جشن تکلیف فرزندان دختر و پسر شاهد و جانباز در روزهای 1 و 2 تیرماه سال جاری در سالن امام رضا(ع) اهواز بصورت جداگانه.

3 ـ برگزاری مراسم افطاری برای هزار و 400 نفر از والدین شهدای جنگی تحمیلی، شهدای مدافع حرم و جانبازان در اهواز.

4 ـ برگزاری مراسم احیاء شب قدر 27 رمضان در مزار شهدای اهواز به همراه مداحی، سخنرانی و صرف سحری.

5 ـ حضور فعال در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان.

6 ـ برگزاری محفل انس با قرآن کریم همزمان با لیالی قدر و در صورت امکان اجرای گروه تئاتر مدعو برای اجرای مراسم درباره زندگانی حضرت علی(ع).

7 ـ برگزاری محافل جزءخوانی و روخوانی قرآن کریم در شهرک شاهد، اهواز با حضور خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و نیز عموم مردم هر شب در ماه مبارک رمضان.

8 ـ همکاری در برگزاری برنامه های احیاء لیالی قدر در حسینیه ها.

 

برگزاری مسابقه عکاسی «میهمانی خدا»

لیلا رحمانیان، مسؤول کانون شماره ۵ اهواز گفت: مسابقه عکاسی «میهمانی خدا» به‌ منظور دعوت عمومی از کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال برای ارسال آثار عکاسی با تلفن همراه یا دوربین عکاسی با موضوع ماه مبارک رمضان طراحی شده است.

 

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۵ اهواز در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود، از کودکان و نوجوانان خواست ضمن  شرکت در این مسابقه و بهره‌مندی از جوایز آن، با دقت و حساسیت بیشتر به موضوعات مرتبط با رمضان بیندیشند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه موضوع‌های پیشنهادی این مسابقه سفره افطار، سحری، پختن نذری، مراسم شب احیا، جمع خوانی قرآن، نماز جماعت و ... است، افزود: هیچ محدودیتی در انتخاب فن عکاسی نیست و علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه نباید از قاب دور عکس، متن و آرم روی عکس استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق ایمیل kpf_ahvaz@yahoo.com حداکثر سه اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت شرکت در این مسابقه تا عید سعید فطر است و برگزیدگان ۱۴ مرداد به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) معرفی خواهند شد.

 

شعرخوانی شاعران گتوند در مدح امام حسن مجتبی(ع)

محمدعلی اسدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند به برگزاری برنامه گرامیداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در این شهرستان اشاره و گفت: مراسم شب شعر با حضور شاعران شهرستان دوشنبه ۳۱ خردادماه در تالار ارم شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی اظهار كرد: در اين برنامه شاعران تازه‌ترین سروده‌های خود را با موضوع فضايل و مناقب اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام حسن مجتبی(ع) حواهند سرود.

 

اسدی گفت: کتابت آیات و احادیث با موضوع ماه مبارک رمضان توسط انجمن خوشنویسان شهرستان و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود که با حضور هنرمندان و فعالان قرآن و مساجد گتوند برگزار می‌شود.

 

برگزاری محافل انس با قرآن به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) محفل انس با قرآن با حضور حامد شاكرنژاد قاری بین‌المللی قرآن كریم در اهواز ساعت ۲۲ فردا سه‌شنبه ۱ تیرماه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان ۵ كوی ابوذر(حصیرآباد)برگزار می‌شود.

 

در این محفل حامد شاكرنژاد قاری بین‌المللی قرآن كریم، شجاع زویدات حافظ كل قرآن كریم و سید كریم مبتهل از حاضران به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

هچنین به همین مناسبت، محفل انس با قرآن کریم در شهرستان گتوند ساعت ۲۲ دوشنبه ۳۱ خرداد با حضور قاری برجسته کشوری به میزبانی مسجد امام سجاد(ع) این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

معرفی برگزیدگان مسابقات قرآن زندانیان خوزستان

امین سبحانی، سرپرست اداره فرهنگی زندان‌های خوزستان اظهار داشت: شانزدهیمن دوره مسابقات قرآن زندانیان استان خوزستان با حضور۲۴۰ نفر از زندانیان و در ۱۰ رشته به میزبانی زندان سپیدار اهواز برگزار شد

.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش والای قرآن و آموزه‌های قرآنی در زندگی توسعه؛ برنامه‌های قرآنی را از اولویت‌های اصلی مسئولان فرهنگی زندانهای خوزستان دانست و افزود: انس و آشنایی هر چه زیادتر با قرآن باعث نورانیت و حلال بسیاری از مشکلات است و همه نواقص جامعه از مأنوس نبودن با قرآن و معارف قرآنی سرچشمه می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در توسعه نهضت قرآن آموزی باید آموزه‌های قرآن كریم در همه ابعاد زندگی کاربردی شود، تصریح کرد : پیروی از فرهنگ قرآنی و احکام شرعی موجب تحکیم و بقای خانواده‌ها خواهد شد.

 

سبحانی گفت: در مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد ۲۴۰ نفر شرکت کردند که در هر رشته ۱ نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شود.

 

سرپرست اداره فرهنگی زندانهای خوزستان عنوان كرد: این دوره از مسابقات قرآن کریم را کاظم آذرپیرا، حمید چنانی، رحیم شریفی و محمد سیلاوی داوری کردند.

 

وی با بیان اینكه این مسابقات در رشته‌های حفظ یک، سه، پنج، ده، پانزده، بیست جزء، حفظ کل، قرائت قرآن و اذان برگزار شد، تصریح كرد: در پایان این مسابقات آقایان عیاشی، عبیاوی، سواری، علعلی، عبیداوی، عمیدی، غرابی، قریشوندی، عبدالهی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

 

حضور دانشجویان خوزستانی در دوره تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی

بهمن شهریاری، مسؤول بسیج دانشجویی استان خوزستان اظهار داشت: دوره‌های معرفتی، بصیرتی، مهارتی و آموزش دانشجویان بسیجی استان خوزستان با هدف تربیت نیروی هم‌طراز انقلاب اسلامی پس از ماه رمضان آغاز می‌شود.

 

وی بیان کرد: دانشجویان بسیجی استان خوزستان در دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، پیام نور، آزاد اسلامی اهواز، در این دوره‌ها شرکت خواهند داشت.

 

شهریاری گفت: دوره الصافات با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره بشارت با حضور ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دوره معرفتی و مبانی اندیشه‌های دینی با حضور ۱۲۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و ۶۰ دانشجوی پیام نور در این دوره‌ها حضور خواهند داشت.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: همچنین طرح ولایت کشوری نیز با حضور ۶۰ تا ۷۰ دانشجوی استان خوزستان به مدت ۴۵ روز برگزار می‌شود./9456/303/ب2

ارسال نظرات