۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۶۰۳
دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین؛

اجماع همگانی برای سرنگونی رژیم آل‌خلیفه شکل گرفته است

دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین تاکید کرد که سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم اهانتی آشکار به پیروان مذهب اهل بیت (ع) بوده و انقلاب مردمی را وارد مرحله جدیدی کرده است.
شیخ عبدالله صالح

 

حجت الاسلام شیخ عبدالله صالح دبیرکل جعیت العمل الاسلامی بحرین در مصاحبه با خبرنگار بخش بین الملل خبرگزاری رسا با تبیین علت اصلی صدور حکم سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: این حکم در حقیقت در بردارنده چند علت و پیام بود. اول آنکه نظام آل خلیفه به دنبال مهار کردن انقلاب مردمی 14 فوریه است. از طرفی نظام آل خلیفه با این اقدام می‌خواست پیام آشکار خود را به گوش شیعیان بحرین برساند که شما محبان اهل بیت (ع) جایی در میان مردم و مسؤولان ندارید.

 

وی با اشاره به سناریوی بعدی مسؤولان حکومتی افزود: از آغاز انقلاب 14 فوریه، نظام آل خلیفه تمام تلاش خود را برای نابودی این انقلاب به کار گرفت. در ابتدای انقلاب هفتاد تن از علما را بازداشت و 12 هزار شهروند را از کار اخراج کرد تا شاید به این طریق شعله انقلاب را خاموش سازد اما با تشدید اعتراض‌ها، دستگیری رهبران دینی و علمای انقلابی شدت گرفت. زندانیان مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند و بسیاری از انقلابیان در تظاهرات و زندان‌ها به شهادت رسیدند. نظام آل خلیفه سناریوی بعدی خود را بر همین مبنا قرار داده است اما تمام این اقدامات عزم و اراده مردم در حمایت از انقلاب 14 فوریه را کاهش نداد.

 

دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین با تشریح اهداف نظام از انتخاب آیت الله عیسی قاسم و صدور حکم علیه این روحانی برجسته ادامه داد: بعد از آنکه رهبران دینی، فعالان سیاسی و جوانان انقلابی یکی پس از دیگری بازداشت شدند، مردم و انقلاب به آیت الله عیسی قاسم روی آورده و نظام این اقبال عمومی را خطری برای خود به شمار آورد و ایشان را مورد هجمه قرار داد. تعدّی به آیت الله عیسی قاسم تعدّی به یک فرد نیست بلکه اهانت به ایشان به معنای توهین به پیروان مذهب اهل البیت (ع) و منادیان آزادی و عدالت است زیرا شیخ عیسی قاسم امروز به الگو و نماد مقاومت و پاسبان انقلاب مردمی تبدیل شده است.

 

روحانی شیعی بحرین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتراض‌ها و تظاهرات گسترده مردمی اشاره و خاطر نشان کرد: اعتراض‌ها از پنج سال قبل آغاز و تا کنون ادامه دارد اما پس از صدور این حکم این اعتراض‌ها شدت یافته است. در میان شخصیت‌های سیاسی و دینی بحرین دو دیدگاه وجود دارد، برخی اعتقاد به تغییر ساختاری و ریشه‌ای در نظام دارند به این معنا که نظام فعلی ساقط و نظام جدیدی روی کار بیاید در مقابل برخی معتقدند که می‌توان با مذاکره و گفت‌وگو با نظام آل خلیفه به اصلاح ریشه‌ای دست یافت بدون آنکه نیاز به تغییر در حاکمیت فعلی باشد. اما نظام آل خلیفه با صدور این حکم، پیام آشکاری را به همگان رساند که حاضر به تغییر و اصلاح نیست و الان همگی به این اجماع رسیدند که افراطی‌ها، تروریست‌ها و خشونت طلبان همگی از خاندان حکومتی بوده و تنها راهکار حل مشکلات بحرین تغییر نظام حاکم است.

 

پشت پرده سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را آمریکا و انگلیس مدیریت می‌کنند

شیخ عبدالله صالح تصریح کرد: آیت الله عیسی قاسم که یک شخصیت مردمی، علمی و انقلابی است هیچگاه حکم صادره علیه خود را قبول نخواهد کرد. به هر میزان که نظام از قدرت و خشونت استفاده کند اما مردم همواره از آیت الله عیسی قاسم حمایت کرده و ایشان نیز حاضر به ترک کشور نیست. رژیم آل خلیفه ممکن است ایشان را مجبور به ترک کشور کند اما آیت الله عیسی قاسم هیچگاه با اختیار خود از وطن و سرزمین مادری خود خارج نخواهد شد.

 

وی با اشاره به بیانیه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شخصیت‌های سیاسی و دینی خارج از بحرین در تعامل با رژیم آل خلیفه رویکرد نصیحت گرایانه داشته و همواره تلاش کردند که ضمن هشدار نسبت به عواقب موضوع از دخالت مستقیم در امور داخلی بحرین پرهیز کنند. این رویکرد نیز در بیانیه ژنرال سلیمانی دیده می‌شود که وی نسبت به عواقب اجرایی شدن این تصمیم نظیر درگیری مسلحانه در داخل کشور و ... هشدار داد اما متاسفانه نظام آل خلیفه حکومتی نیست که به این نصیحت‌ها گوش داده و یا هشدارها و تهدیدها را جدی بگیرد.

 

فعال سیاسی بحرین گفت: رژیم آل‌خلیفه به تنهایی این تصمیم را اتخاذ نکرده است که با افزایش اعتراض‌های داخلی و یا خارجی از حکم صادره چشم پوشی کرده و از این تصمیم باز گردد. عربستان سعودی، قطر، ترکیه و کشورهای استکباری آمریکا و انگلیس پشت پرده این ماجرا هستند و حاکمیت بحرین تنها مجری سیاست‌های آنان است و این کشورها هیچگاه اجازه نخواهند داد که نظام آل خیلفه از تصمیم خود روی گردانی کند.

 

وی در پایان تاکید کرد که این تصمیم انقلاب بحرین را وارد مرحله جدید خواهد کرد و مردم تا دستیابی کامل به مطالبه‌های مشروع و قانونی خود از اعتراض‌ها و تظاهرات دست نخواهند کشید./981/ب985/ک

ارسال نظرات