۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۳۴۷۳۸
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

پیروی از قرآن و ولایت دو محور دینداری است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا پیروی از قرآن و ولایت را دو عنصر و محور دینداری برشمرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) این دو عنصر را وزنه ثقیل برای نجات انسان قلمداد داشته و تمسک به آن را وسیله نجاتی دانست که بدون آن مسلمانی معنا ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان و پاسداران ستادی سپاه کربلا، گفت: ایام قدر از جهات نزول قرآن کریم و سالروز ضربت و شهادت ولایت و امامت دارای ارزش است.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا، پیروی از قرآن و ولایت را دو عنصر و محور دینداری برشمرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) این دو عنصر را وزنه ثقیل برای نجات انسان قلمداد داشته و تمسک به آن را وسیله نجاتی دانست که بدون آن مسلمانی معنا ندارد.

 

حجت الاسلام غلامی «قرآن» را قانون سعادت و کمال، و «عترت» را راهنما، هادی و الگوی سعادت دانست و اشاره کرد: هر ملتی برای رشد و سعادت کمال، به قانون پیشرفته و راهنما نیاز دارد که قرآن قانون پیشرفته و عترت یا همان ولایت، راهنمای سعادت هستند.

 

وی با توجه به این که عمل به قرآن واجب است عمل به سیره ائمه (ع) و عترت را هم واجب خواند و در ویژگی سبک زندگی مولی الموحدین علی(ع) گفت: پیشتازی دفاع از حق و سازش ناپذیری اولین ویژگی حضرت امام علی(ع) است که به تعبیر امروزی، ایشان از قاطعیت انقلابی برخورداربود.

 

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا، رضایت خداوند، عدالت خواهی و عدالت محوری، همدلی و همدردی با مظلومان و محرومان، پیشتازی در کار خیر، ارشاد و موعظه، سادگی خوراک و سفره داری برای مستضعفان و نیازمندان، کار و تلاش بی وقفه و ساده زیستی امیر المومنین(ع) را از جمله ویژگی سبک زندگی و سیره عملی حضرت امام علی(ع) برشمرد.

 

حجت الاسلام غلامی ویژگی عدالت خواهی و عدالت محوری امیر المؤمنین علی(ع) را موجب رنجیده خاطرشدن بسیاری از اطرافیان نسبت به امام (ع) دانست و ادامه داد: اجرای عدالت حتی در مقابل دشمن هم از سیره امام (ع) بود، به همین دلیل رفتار برمبنای عدالت برادر، دختر و قوم نمی شناخت.

 

وی با اشاره به موضوع اهمیت عدالت در جامعه اسلامی افزود: اینکه ملت کسانی را به عنوان خادم انتخاب کنند و سپس آنان از موقعیت سوء استفاده کرده و خود را ارباب بپندارند یا حقوق چند صد میلیونی دریافت کنند، این خیانت در حق مردم است و بسیار زشت و ناپسند می باشد که موجب خدشه دراعتماد مردم به مسؤولان شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، برخورد با خائنان را از موارد عدالت دانست و با بیان این که کسانی که عدالت را بر نمی تابند بی تقوا هستند، بیان کرد: در کشوری که بعد از امیر المؤمنین(ع) نخستین حکومت اسلامی شیعی را شکل دادیم باید سیره زندگی و حکومتی امام علی(ع) را با سازش ناپذیری و عدالت خواهی عملی سازیم.

 

وی موعظه و ارشاد امام علی(ع) را سیره ای برای حکومت داری خواند و گفت:امام (ع) در دوران حکومت با ارشاد و موعظه مراقب اوضاع بود، نه اینکه اگر کسانی بخواهند ارشاد کنند با حرف و حدیث هایی برای ماندگاری و حفظ موقعیت جایگاه خود مانع امر واجب شوند. 

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا حضور در محافل ماه مبارک رمضان به منظور بهره گیری از فیوضات  لیالی قدر را برای تعیین مقدرات یک سال مومنان خواستار شد.

 

حجت الاسلام غلامی انقلابی بودن را یکی از شاخص های ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت مؤمن، متعبد انقلابی هیچ گاه در برابر دشمنان سازش نکرد و با همه توان در برابر آمریکایی ها و سیاست های خصمانه آنها ایستاد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره کرد و بیان این که علت همه فشارهای دشمن به ما، عامل انقلابی بودن ما است، افزود: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مانع تحقق توطئه های دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که جامعه ای که شاخص های انقلابی بودن در آن تهی باشد دشمن نیز دیگر کاری با آن جامعه ندارد، تصریح کرد: امروز نهادها و سازمان های دولتی ما نیز باید در کنار مردم انقلابی عمل کنند چون شرط پیشرفت و توسعه کشور انقلابی عمل کردن است.

 

حجت الاسلام غلامی انقلابی بودن را یکی از شاخص های ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت مؤمن، متعبد انقلابی هیچ گاه در برابر دشمنان سازش نکرد و با همه توان در برابر آمریکایی ها و سیاست های خصمانه آنها ایستاد.

 

وی  با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی به پیشرفت های بسیاری دست یافته است، خاطرنشان کرد: عزت و عظمت امروز نظام اسلامی مدیون مقاومت در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی است./950/203/ب2

ارسال نظرات