۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۸۰۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دعا مشکلات فراوانی را از جامعه برطرف می‌کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دعا معادل همه خوبی‌ها است و دعا نکردن مشکلات فراوانی را برای جامعه ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه بامداد دوشنبه در مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان 95 که در مصلای تهران برگزار شد، گفت: دعا وسیله‌ای است که انسان را متوجه پروردگار می‌کند چرا که نزد خداوند چیزی محبوب‌تر از دعا و درخواست از او نیست.

 

وی افزود: تامین مادیات و معنویات ما با دعا امکان پذیر است، هر کس زندگی مرفهی دارد نباید تصور کند که از دعا کردن بی‌نیاز است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از دارائی‌ها که در انبارها ذخیره شده است به خاطر دعا نکردن به دست ما نرسیده است، عنوان کرد: دعا نکردن مشکلات فراوانی را برای جامعه ایجاد می‌کند به ویژه که از ناحیه خوبان آن جامعه دعا صورت نگیرد مشکلات بیشتر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه ترک دعا معصیت است، اظهار داشت: همه کارهای خوب همچون نماز بدون دعا نیمه‌کاره باقی می‌مانند.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار کار اگر انسان دعا نکند برکت آن کم می‌شود، بیان داشت: دعا برای این است که انسان نزد خداوند خود را حقیر و کوچک کند، دعا سبب رفع نیمی از گرفتاری‌های انسان است، دعا معادل همه خوبی‌ها است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دعا حقیقت بندگی انسان است، ابراز کرد: ابلیس تلاش می‌کند انسان را مایوس کند تا به درگاه الهی دعا نکند، در حالیکه خداوند دعاهای بندگان خود را مستجاب می‌کند و در قرآن فرموده است که ای پیامبر من به بندگان من بگو هر کس مرا بخواند من به او نزدیک هستم و او را استجابت می‌کنم، اگر گاهی برآورده شدن حاجات انسان به تاخیر می‌افتد شاید که خداوند بهتر از آنچه بنده خواسته را با کمی تاخیر  می‌خواهد عنایت کند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آداب دعا خاطرنشان کرد: انسان در هنگام دعا کردن باید متواضع باشد، اصرار بورزد، شک به استجابت دعا نداشته باشد و برای دعا واسطه‌ در خانه خدا ببرد و امشب چه واسطه‌ای بهتر از امام زمان(عج) است./202/807/ب1

ارسال نظرات