۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۳۴۸۱۷

آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن» در نمایشگاه قرآن

آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.
رونمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از چهار اثر با موضوع «تدبر در قرآن» اثر حجت‌الاسلام محمدحسین الهی‌‌زاده و کتاب «وظایف امت نسبت به قرآن و عترت» اثر حجت‌الاسلام مهدی مقامی، مدیرعامل مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد در سرای اهل قلم بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

 
حجت‌الاسلام مقامی درباره چهار اثر جدید محمدحسین الهی‌‌زاده در زمینه تدبر در قرآن اظهار کرد: از جمله تاکیدات رهبری در سال‌های اخیر موضوع تدبر در قرآن به عنوان یک اصل قرآنی و ولایی است، اثر "مبانی، مبادی و روش تدبر ترتیبی قرآن" یک کتاب با مضمون مفهوم، تعریف تدبر و مباحثی از جمله تفاوت تدبر در قرآن است.

 

وی ادامه داد: دومین اثری که امشب از آن رونمایی می‌شود با عنوان «رسالة التدبر الترتیبی فی القرآن» است، در این اثر فاخر به دلیل آنکه در کشورهای عرب زبان مباحث مفهومی و تدبری در قرآن مطرح نیست به چاپ رسیده است، در همین راستا برای آنکه مخاطبان این کشورها عرب زبان است آن را به عربی چاپ کرده‌ایم.


 
مدیرعامل مؤسسه تدبر با بیان اینکه سومین اثر امشب با عنوان "تدبر در جزء 26 و 27 قرآن" است ابراز داشت: این کتاب به تدبر در مفهوم جزء 26 و 27 می‌پردازد و می‌توان گفت تدبر در قرآن می‌تواند یک علم باشد که به ایجاد محصولات دیگر منجر می‌شود.

 

وی افزود: اثر چهارم الهی زاده با موضوع مفهوم تدبر برای کودکان و نوجوانان است که در آن با استفاده از 10 سوره قرآن کریم به دنبال انتقال مفاهیم تدبری است.

 

حجت الاسلام مقامی با بیان اینکه کتاب "وظایف امت نسبت به قرآن و عترت" اثری خوب است تاکید کرد: در این اثر ما شاهد نگاهی وظیفه‌ای نسبت به قرآن و عترت هستیم که این وظایف از دیدگاه قرآن، احادیث و رهبری جمع آوری شده است، این اثر در سه موضوع «وظایف معرفتی نسبت به قرآن و عترت»، «وظایف عاطفی نسبت به قرآن و عترت» و «وظایف رفتاری و عملی نسبت به قرآن و عترت» تهیه شده است.


در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیر کمیته موسسات قرآنی نیز در این آیین با اشاره به این‌که از امسال علم جدیدی با عنوان «تدبر در قرآن» به علوم قرآنی کشور افزوده شده، اظهار داشت: امسال در کنار علم قرائت، علم حفظ، علم تفسیر و علم ترجمه قرآن ما شاهذ ظهور علم تدبر در قرآن هستیم که کتاب‌هایی در زمینه تدبر در قرآن و در قالب درسنامه‌های تدبر قرآنی در کشور تولید شده است.
 

مدیر کمیته موسسات قرآنی با بیان اینکه بنا به تأکید مقام معظم رهبری و مراجع دینی، غرض از تمام علوم قرآنی اعم از قرائت، حفظ، ترجمه و تفسیر است ابراز داشت: بهترین راه برای فهم قرآن این است که آن رت نهادینه کنیم.

در پایان مراسم سیدعلی سرابی، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و قائم‌مقام شورای عالی قرآن این سازمان، نیز به‌عنوان سخنران در آیین رونمایی از این پنج اثر قرآنی اظهار کرد: در روایتی از امیرالمومنین (ع) آمده که تدبر یک ضرورت قرآنی است و هرآنچه انسان می‌خواند و حفظ می‌کند، اگر با تدبر همراه نباشد، فایده چندانی نخواهد داشت، بدین منظور از سوی موسسات تدبر در قرآن تلاش جهادی در حوزه تدبر صورت گرفته است، این دقیقا چیزی است که مقام معظم رهبری با عنوان تلاش برای ترویج فهم قرآن از آن یاد می‌کند.

 
وی گفت: کتاب «وظایف امت نسبت به قرآن و عترت» با همکاری مشترک موسسه تدبر در قرآن و شورای عالی قرآن سازمان صدا و سیما به چاپ رسیده است، در این کتاب در قالب سه سرفصل، وظایف انسان نسبت به قرآن و عترت بیان شده است امیدوارم جامعه قرآنی به بهترین شکل از این آثار استفاده کند./202/816/ب1

ارسال نظرات