۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۴۳۴۸۲۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

پشیمانی از گناه و تصمیم به ترک آن از ارکان توبه است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: توبه کردن و بخشوده شدن در پیشگاه الهی مستلزم پشیمانی از گناه و تصمیم بر جبران معاصی است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، پشیمانی از گناه و ترک معصیت را از ارکان توبه برشمرد و گفت: لازمه بخشوده شدن در پیشگاه الهی این است که انسان تصمیم به ترک معصیت کند.

 

وی ضمن اشاره به مقدمات توبه اظهار داشت: بخشیده شدن در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی مقدماتی دارد که عمل به آنها سبب آمرزش بنده می شود.

 

امام جمعه ارومیه ضمن تاکید بر ادای حقوق و واجبات الهی تصریح کرد: انسان باید افزون بر ادای حق الهی، حق الناس را هم بجای آورد تا خدای تعالی توبه بنده را بپذیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به آیات قرآن ناامیدی را کفر و از القائات شیطان عنوان کرد و گفت: از رحمت خدا ناامید نشوید و با توسل و تمسک به ذات اقدس الهی خود را مشمول رحمت پروردگار کنید.

 

وی ضمن اشاره به وصیت های امیرمؤمنان به حسنین (ع) اظهار داشت: شایسته نیست مومن به سراغ مال و مقام دنیا برود و در صورت دنبال کردن دنیا حتما باید رضای پروردگار را مدنظر داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اصلاح رابطه مسلمانان اظهار داشت: اصلاح رابطه بین دو نفر و از بین بردن اختلاف بین آنها از یک سال عبادت برتر است.

 

وی با اشاره به اهمیت قرآن افزود: باید قرآن جایگاه ویژه ای در زندگی فردی و اجتماعی ما داشته باشد.

 

امام جمعه ارومیه یکی از اعمال سخیف برخی شبکه های اجتماعی را تشویق مردم به ترک زیارت خانه خدا دانست و گفت: برخی شبکه های اجتماعی مردم را بجای رفتن به خانه خدا دعوت به کمک به فقرا می کنند؛ حج واجب الهی است و باید انجام پذیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تاکید بر احیای نماز در جامعه افزود: باید حق خدا را در مورد نماز بجای آوریم و مسؤولان نباید نماز را اماته کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر رعایت حق الهی درزمینه بیت الله الحرام گفت: باید تا جایی که می توانیم خانه خدا را خالی نگذاریم و اگر زیارت خانه خدا را ترک کنیم خداوند عذاب نازل می کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه جهاد در راه خدا و دفاع از حرم حضرت زینب(س) را بر مسلمانان واجب دانست و گفت: باید با مال و جان و دین در راه خدا جهاد کرده و حق الهی را در زمینه جهاد بجای آوریم.

 

وی ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را واجب دانست و افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه زدوده شود اشرار بر جامعه سیطره می یابند و دعاهایمان به اجابت نمی رسد.

 

گفتنی است، مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات