۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۳۴۸۲۴
هم‌زمان با تابستان امسال؛

طرح قرآنی «رحله» در خراسان شمالی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فصل تابستان امسال طرح قرآنی رحله ویژه حفظ شبانه‌روزی چهار جزء قرآن کریم از سوی این نهاد و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در استان اجرایی می‌شود.
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری طرح قرآنی «رحله» در استان هم‌زمان با فصل تابستان خبر داد و افزود: این طرح تابستانی ویژه حفظ شبانه‌روزی چهار جزء قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور از هجدهم تیر تا هجدهم شهریور امسال به مدت دو ماه در محل دانشکده علوم قرآنی بجنورد به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح با حضور اساتید برجسته قرآنی از قم و تهران حفظ چهار جزء قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی در دستور کار قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه علاقه‌مندان و قرآن آموزان 18 تا 24 سال می‌توانند در طرح رحله شرکت کنند، اضافه کرد: در این طرح اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی مکان، زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات را تأمین کرده و مؤسسه بیت‌الاحزان هم کار تأمین مربی و امور علمی را عهده‌دار است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح رحله در قالب برنامه ملی تربیت حافظان قرآن کریم و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می‌شود، اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن کریم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: در این طرح به منظور حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم، دوره‌های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن در مقطع چهار جزء به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: در طرح ملی رحله قرآن‌آموزان طی یک دوره دوماهه چهار جزء قرآن به همراه ترجمه و تفسیر آن را حفظ می‌کنند، آداب، اخلاق و رفتار قرآنی به قرآن‌آموزان تعلیم داده می‌شود و اساتید قرآن به صورت شبانه‌روزی در کنار این قرآن‌آموزان هستند و با آن‌ها نشست و برخاست دارند تا روش‌های صحیح حفظ قرآن را به آن‌ها آموزش دهند.

 

وی ادامه داد: اساتید این دوره از حوزه علمیه قم بوده و به منظور اجرای این طرح به استان سفر می‌کنند و پس از پایان دوره آموزشی طرح رحله نیز به شرکت‌کنندگان و کسانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد افزود: پس از اجرای مرحله نخست طرح ملی رحله، در مرحله بعد دوره آموزشی حفظ 26 جزء قرآن کریم در مدت یک سال برگزار می‌شود که به افراد شرکت‌کننده در این طرح در صورت موفقیت و کسب نمره قبولی، مدرک لیسانس علوم قرآنی از سوی وزارت علوم اعطا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: افراد علاقه‌مند به شرکت در طرح رحله با موضوعیت حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم برای نام‌نویسی در این طرح می‌توانند به دانشکده علوم قرآنی و یا دارالقرآن الکریم استان خراسان شمالی مراجعه کنند.

 

گفتنی است، طرح ملی رحله، شامل حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم است که تابستان امسال با محوریت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و با پشتیبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نزدیک به 40 مؤسسه از 20 استان کشور اجرایی می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات