۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۳۴۸۲۹
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان:

وحدت و همدلی سبب تحقق حاکمیت ارزش ها در جامعه می شود

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری گفت: در همه حوزه ها باید وحدت ایجاد شود و وحدت تحت الشعاع ارزش ها قرار بگیرد چراکه وحدت برای حاکمیت ارزش ها در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه سالروز شهادت امام علی(ع) که در مصلای بزرگ شهرکرد برگزار شد، با تسلیت شهادت مظلومانه امیر مؤمنان(ع) به  فضایل بی کران حضرت علی(ع) اشاره کرد و با قرائت بخش هایی از وصیت نامه این امام همام، افزود: حضرت علی(ع) مجسمه توحید و خداشناسی است تا جایی که پس از پیامبر اکرم(ص)، خداوند موجودی به عظمت حضرت علی(ع) نیافریده است.

 

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به روایتی به نقل از ابن ابی الحدید از علمای اهل سنت، تصریح کرد: حضرت علی(ع) روزی به خدمت پیامبر رسید و از ایشان خواست تا در موضوعی دعا بفرماید، پیامبر دو رکعت نماز خواندند و وقتی دست هایشان را بلند کردند، حضرت علی(ع) با دقت گوش کردند ببینند پیامبر اکرم(ص) چه دعایی می فرمایند،‌ یعنی باید در دعا کردن نیز گوش به فرمان باشیم و اعمال سلیقه نکنیم.

 

این مقام مسؤول در ادامه این روایت گفت: حضرت علی(ع) بعد از دعای پیامبر(ص) که فرمودند: «خدایا تو را به علی قسم می دهم حاجت علی را بده»، بسیار متعجب شدند و عرضه داشتند: یا رسول الله! این چه دعایی بود و پیامبر(ص) فرمودند: مگر خدا، موجودی با ارزش تر از تو هم دارد که او را واسطه قرار دهم.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان در ادامه با قرائت فرازهایی از وصیت نامه حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: وصیت نامه حضرت امیر(ع) با شهادت به وحدانیت خداوند و حضرت محمد(ع) آغاز می شود و این برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در آینده است چراکه دشمن به دنبال این بود که علی(ع) را کافر و مسیر او را جدای از پیامبر(ص) نشان دهد.

 

وی با بیان اینکه بوق های فاسد دشمن کاری کرد که مردم بی بصیرت در بالای منابر حضرت علی(ع) را لعن می کردند، گفت: ‌اگر هوشیار نباشیم، حقه بازی دشمن کاری می کند که علی ابن ابیطالب(ع) به عنوان غیرمسلمان معرفی می شود.

 

عضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه باید دشمن را بشناسیم و فریب لبخندهایش را نخوریم، افزود: اگر دشمن را نشاسیم، شیخ فضل الله نوری که مجتهد معتقد و مجاهد فی سبیل الله است، بالای دار می رود و عده ای از مسلمانان نیز پای چوبه دار کف می زنند و این یک خطر جدی است.

 

این مقام مسؤول، رعایت تقوا را از دیگر سفارشات مولای متقیان برشمرد و با تذکر به رعایت حرمت و حیثیت دیگران، خواستار عمل، گفتار و رفتار مطابق با احتیاط شد.

 

عضو مجمع فقهی و مشورتی شورای نگهبان با بیان اینکه دعوت به اتحاد و برادری از دیگر سفارشات حضرت علی(ع) است، تصریح کرد: باید بدانیم آنچه دین را می تراشد و از بین می برد، فساد ذات البین است.

 

وی با تأکید بر اینکه اصلاح ذات البین باید در محدوده احکام الهی باشد و این معنایش گذشتن از ارزش ها و حق نیست، اظهار داشت: در همه حوزه ها باید وحدت ایجاد شود و وحدت تحت الشعاع ارزش ها قرار بگیرد چراکه وحدت برای حاکمیت ارزش ها در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان، توجه به همسایگان و فقرا و مساکین را از دیگر سفارش های امام علی(ع) برشمرد و با اشاره به برخی هزینه های هنگفت از بیت المال، کم کردن بودجه برخی از ارگان هایی که نافع و در خدمت مردم هستند را یادآور شد و گفت: صرفاً گریه برای مظلومیت علی کافی نیست، باید به حرفت علی(ع) گوش دهیم و در عمل نیز طبق خواسته های ایشان حرکت کنیم.

 

توصیه به امر به معروف و نهی از منکر و نترسیدن از ملامت ملامت گران در انجام وظیفه و عمل به آیات قرآن کریم از دیگر بخش های سخنان نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری بود.

 

عضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: اگر صادقانه به در خانه خدا برویم و صادقانه توبه کنیم، محال است خداوند دست ما را نگیرید./202/9457/ب1

ارسال نظرات