۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۳۴۸۳۸
استاد حوزه علمیه تبریز:

حقوق بشر آمریکایی چیزی جز جنگ و خون‌ریزی ندارد

استاد حوزه علمیه تبریز حمایت غرب از گروهک‌های تروریستی در منطقه را نشانه‌ای از حقوق بشر دروغین استکبار جهانی دانست.
برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی در استان مرکزی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از شهدای هفتم تیر امروز مراسم بزرگداشتی با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در مسجد مقبره بازار تبریز برگزار شد.


حجت الاسلام رسول برگی، استاد حوزه علمیه تبریز در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: طبق آیات و روایات متعدد وارده، فضائل و مناقب مولای متقیان حضرت علی(ع) بر زمین و زمان گسترده است و الگویی تمام عیار برای سعادت بشریت محسوب می شوند.


وی با اشاره به این‌که شخصیت آن حضرت افضل میان اولاد آدم است، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) نزد خدا و پیامبر جایگاه و اکرام بسیار بالایی داشت، به طوری که 30 هزار حدیث درباره فضایل و شخصیت امیرمومنان(ع) وجود دارد. 


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که اسلام به برکت مولای متقیان دست ما رسیده است، افزود: ولادت در کعبه، نخستین انسان ایمان آورنده به اسلام و فداکاری و خوابیدن به جای پیامبر برای نجات ایشان می تواند عمق ایمان و اعتقاد امیرمؤمنان(ع) را به اثبات برساند. 


وی در بخش دیگری از سخنان خود عدالت و حساسیت در حفظ بیت المال و همچنین دفاع از حق و حقوق مردم را از جمله دیگر ویژگی های امام علی(ع) دانست و گفت: چنین ویژگی‌هایی از امام علی(ع) شخصیتی ممتاز و جاودانه ساخته است که شیعه به مولایش افتخار می کند. 


حجت الاسلام برگی، با تأکید بر این‌که تنها ادعای دوستداری از مکتب حضرت علی(ع) کافی نیست، گفت: آنان که به برکت خون شهدا و نظام ولایی به مسؤولیت و پست و مقامی رسیده‌اند، باید بدانند که حفظ بیت المال مسلمین نزد موالی متقیان از چه اهمیتی برخوردار بوده است.


استاد حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت غرب از گروهک‌های تروریستی در منطقه را نشانه‌ای از حقوق بشر دروغین استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: هفته حقوق بشر آمریکایی و مروری بر حوادث این روزها نشان می دهد که آمریکا تنها ادعای حقوق بشر دارد و در اصل حامی تروریسم است.


وی با تأکید بر این‌که نظام آمریکا بر پایه ظلم بنا شده است، تصریح کرد: آمریکا حامی تروریست، صهیونیست، آل سعود و داعش است، آمریکا به عنوان شیطان بزرگ با ظاهرسازی نمی تواند موجب فریب مردم ایران شود.


حجت الاسلام برگی با بیان این‌که سیاست‌های خصمانه آمریکا در طول تاریخ هیچ‌گاه فراموش نمی شود، افزود: هرجا که جنگ و خونریزی برپاست، جای پای آمریکا مشاهده می شود، همین آمریکا بود که از گروهک منافقین حمایت کرد تا ترورهای مختلفی را در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی کند./202/935/ب1

ارسال نظرات