۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۳۵۰۸۱
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:

نقش حوزه های علمیه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشخص شود

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: ارتقای سطح آگاهی، دانش و معرفتی نسل جوان رسالت مهم حوزه و دانشگاه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی شیرمحمدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان امروز در نخستین جلسه کمیته علمی پژوهشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اظهار داشت: ترویج مبانی دینی، ارزشی و اعتقادی بهترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.


وی با تأکید بر این‌که باید در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نگاه عمیق و کارشناسانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: اعتیاد ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان را مورد تهاجم و تخریب قرار می دهد، از این رو لازم است درمان هم همزمان با ابعاد دیگر، شامل درمان معنوی باشد.


حجت الاسلام شیرمحمدی تأثیر آموزش خانواده در تربیت معنوی فرزندان را مورد تأکید قرار داد و افزود: در خانواده باید نحوه و میزان و چهارچوب‌های شادی و نشاط برای جوان معین شود، محدوده روابط فردی نیز مشخص شود تا فرزند دچار بحران اجتماعی و خلاء عاطفی و روانی نشود.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این‌که عامل بسیاری از گرایش جوانان به مواد مخدر و روابط پرخطر، بحران روانی و معنوی فرد است، گفت: امروز نیازمند توجه به این اصل مهم هستیم که بایستی نقش حوزه های علمیه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مشخص شود.


وی با بیان این‌که حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد مهم علمی و پژوهشی می‌توانند نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه داشته باشند، گفت: ارتقای سطح آگاهی، دانش و معرفتی نسل جوان رسالت مهم حوزه و دانشگاه در این عرصه است.


همچنین سردار نصرتی، دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: دانشگاه شهید مدنی با درک درستی از ضرورت‌های جامعه، خط شکن شده و حل علمی و توام با پژوهش آسیب‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داده که از دستاوردهای آن می توان به افتتاح پژوهشکده سلامت روانی اشاره کرد.


وی همگانی، اجتماعی و علمی کردن مبارزه با مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید همه گروه‌های مرجع پای کار بیایند، از سوی دیگر خانواده نیز باید مهارت‌های روابط فردی و قدرت تصمیم گیری درست را به جوان بیاموزد، همچنین افراد جریان ساز جامعه باید به این نهضت همگانی مبارزه ورود پیدا کنند.


همچنین دکتر ولی زاده، دبیر کمیته علمی و پژوهشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه، آمادگی این دانشگاه را برای برگزاری همایش بین المللی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و با تاکید بر لزوم استمرار کارهای مطالعاتی و پژوهشی افزود: دانشگاه در واقع کلینیک بزرگی برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی است./935/202/ب3

ارسال نظرات