۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۳۷۴
در روز پایانی نمایشگاه قرآن صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب «اشتباهات ابن تیمیه»

مراسم رونمایی از کتاب «اشتباهات ابن تیمیه» ترجمه «اخطاء ابن‏ تیمیه فی حق رسول الله صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله‏ وسلم و اهل بیته» در آخرین روز برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شد.
کتاب «اشتباهات ابن تیمیه» کتاب «اشتباهات ابن تیمیه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد براتی، مدیر مؤسسه آموزش و پژوهش مذاهب اسلامی در مراسم رونمایی کتاب «اشتباهات ابن تیمیه» در آخرین شب از برپایی نمایشگاه قرآن که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه جوامع دنیا امروزه با تفکرات غلط ابن‌تیمیه دچار مشکل شده‌اند، اظهار داشت: مخاطب در این کتاب با خطاها و اشتباهات ابن‌تیمیه که درباره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نوشته شده، آشنا می‌شود.

 

وی ادامه داد: کتاب «اشتباهات ابن تیمیه» ترجمه «اخطاء ابن‏ تیمیه فی حق رسول الله صلی‏ الله ‏علیه ‏و‏آله‏ وسلم و اهل بیته» است که توسط محمود السید صبیح یکی از اساتید دانشگاه الازهر مصر نگاشته شده و توسط حسن حکیم، در مؤسسه تخصصی مذاهب اسلامی قم ترجمه شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی با بیان اینکه این اثر شامل بر مقدمه نویسنده، پیش‌درآمد و متن اصلی است خاطرنشان کرد: در آغاز این کتاب نویسنده اشاره‌ای به معرفی کتاب و دسته‏‌بندی سرفصل‏‌ها کرده است، دکتر الصبیح در متن اصلی، مطالب را در قالب ۹۶ موضوع بیان نموده و آنها را به بوته نقد گذاشته است.

 

وی در پایان گفت: در این کتاب پیشینه‌ای از شخصیت‏ شناسی ابن‏‌تیمیه توسط دوستان و دشمنانش ارائه داده شده است،این کتاب با عنوان اشتباهات ابن تیمیه درباره رسول خدا صلی‏ الله‏ علیه ‏و‏آله ‏وسلم ‏ و اهل بیت ایشان نوشته شده است./816/203/ب2

 

ارسال نظرات