۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۳۸۰
حجت الاسلام ذوالنور:

بیمه خبرنگاران در مجلس پیگیری می شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کاری ارزش دارد که برای رضای خدا باشد، گفت: بنده تحت جریان سیاسی خاصی نیستم هرچند برخی مرا به تند بودن متهم کردند، چراکه معتقدم این ها نمی تواند دست انسان را در قبر بگیرد؛ اما اگر در جایی مسأله ای را حق ببینم می گویم.
حجت الاسلام ذوالنور حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه روز خبرنگار جمعی از مدیران، سرپرستان و خبرنگاران نشریات و خبرگزاری های استان قم با حضور در دفتر حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

 

حجت الاسلام ذوالنور در این دیدار ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی از زحمات بی وقفه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی تمجید کرد و اظهار داشت: خبرنگاران و اهالی رسانه در نظام جمهوی اسلامی وظیفه خطیری دارند و در عرصه خبررسانی دقیق به انقلاب و نظام خدمت می کنند.

 

مسأله بیمه خبرنگاران در مجلس پیگیری می شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از حل نشدن مشکل بیمه خبرنگاران، ابراز داشت: چند سال بر سر این مسأله دعوا بود و رسانه ها از گذشته این موضوع را از رؤسای جمهور درخواست می کردند ولی هنوز در حد طرح موضوع است و حل نشده است از همین رو خواهش می کنم نامه ای به امضای دوستان به نمایندگی از اهالی رسانه قم نوشته شود تا زمینه پیگیری را در مجلس پیدا کنیم و با دوستان مجلس که می شناسیم و جاهایی با هم تعامل داریم مشکل را حل کنیم.

 

وی افزود: بیمه موضوعی است که مورد تأکید نظام است و در دنیا امتحان شده و معمول است و از حقوق بدیهی و شهروندی است که اقشار مختلف مردم از آن بهره مند هستند و معزل خاص و غیرقابل انجامی نیست و امیداوریم این مسأله به سرعت به نتیجه خوبی برسد.

 

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که همیشه نباید مسؤولین و مدیران از انتقادهای یک رسانه ناراحت شوند، عنوان کرد: خبرنگار انسانی سیاست مدار در مبارزه سیاسی و فردی مجاهد در راه خدا است و نقد یک مسؤول با شرایط خود نهی از منکر است که باید در جامعه احیا شود؛ این اقدام به صلاح مملکت است هرچند ما حق ورود به حریم او را نداریم به ویژه امروز که با گسترش فضاهای مجازی بساط سخن چینی وسیع شده است.

 

تحت جریان سیاسی خاصی نیستم

وی با اشاره به موضع گیری رسانه های اصول گرا در مورد اصلاح طلب ها و برعکس تصریح کرد: بنده مواضع خود را در چارچوب یک خط سیاسی تعریف نکرده ام و هیچگاه در حصر یک جریان سیاسی قرار نگرفته ام و در کج روی هایی که دیدم به تشخیص خودعمل کرده و موضع گیری کرده ام هرچند شاید جاهایی هم در تشخیص اشتباه کرده باشم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گاهی احتیاط و تقوا در حرف زدن و سکوت نکردن است، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه ای که با مسؤولان نهاد رهبری داشتم یکی از آن ها به من نامه داد و گفت آیا در قیامت برای حرف های خود جوابی داری؟ من گفتم برای این ها بله ولی برای یک سری مسائلی که می دانم و تقیه می کنم که شاید وظیفه من حرف زدن بوده است شاید در قیامت جوابی نداشته باشم همچنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در دوران فتنه فرمودند «گاهى سكوت كردن، كنار كشيدن و حرف نزدن خودش كمك به فتنه است».

 

وی با اشاره به این که پل صراط در همین دنیا است، گفت: اگر کسی این جا کار درست انجام داد در صراط آخرت نیز به راحتی عبور می کند به همین خاطر است که می گوییم همیشه احتیاط در نگفتن و ننوشتن نیست و هر دو را باید توجه داشت مانند وقتی که شما در اتوبانی شلوغ به سرعت در حال حرکت هستید و ناگهان چاله ای بر سر راه می بینید، در این جا اگر برای نیافتادن در چاله احتیاط کنید و پا روی ترمز بگذارید تصادف زنجریه ای درست می شود، بنابراین ما نه می توانیم همیشه ساکت باشیم بلکه اگر حق را تشخیص بدهیم باید آن را با شجاعت بیان کنیم البته برای سخن خود نیز باید ملاک صحیحی داشته باشیم.

 

باید حرف درست را زد

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: بنده گاهی در جمع نیروهای حزب اللهی حرفی می زنم که برخی به من می گویند آیا حرف شما شائبه غیبت ندارد؟ بله بنده اگر درون زندگی خانوادگی او سرک کشیدم کار اشتباهی است، خلقیات شخصی او به من ربطی ندارد ولی اگر در مورد تصمیم، عملکرد و اقداماتی است که منافع را تقویت یا تضعیف می کند حرف بزنم این سخن می تواند در سرنوشت کشور اثر مثبت و منفی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: یک مسؤولی که می خواهد در یک موضع اثر بگذارد نمی تواند از نقد محروم باشد، چرا که فعالیت او در راستای اموری است که مربوط به سرنوشت است؛ مسؤولین در راستای همین امر به معروف و نهی از منکر تکلیف خودشان را سامان دهند و باید دانست در این مسؤول فرقی بین یک خبرنگار و نماینده مجلس و مدیر جای دیگر نیست.

 

رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره دوباره به مسأله مهم رسیدگی به خبرنگاران، تصریح کرد: حقوق این دسته از افراد نسبت به مشاغل دیگر آش دهن سوزی نیست و با توجه به ترددها و رفت و آمد مطمئنا ضریب سختی بیشتری نسبت به مشاغل دیگر دارد، چرا که خبرنگاری همواره همراه با استرس، به چالش کشیده شدن، محکوم شدن، بی مهری، کنایه شنیدن و برخورد های نامناسب است و این خیلی بد است که این دسته از افراد از ابتدایی ترین امور مثل بیمه محروم هستند.

 

فعالیت خطیر عرصه خبررسانی

وی تأکید کرد: به یقین افرادی که با نیت خیر وارد عرصه خبر رسانی می شوند و مشکلات را تحمل می کنند، مأجور هستند، چراکه می توانند با یک فضا سازی معزلی را در جامعه حل کنند ولی باید مراقب باشند که گاهی برعکس نشود که یک رسانه با فضاسازی هزینه های سنگین بر دوش کشور بگذارد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به علت تأخیر آغاز به کار دفتر نمایندگی خود در قم عنوان داشت: تا هشتم خرداد امسال هنوز سه نماینده قبلی روی کار بودند و بنده که نماینده منتخب این دوره بودم تا این تاریخ توانی برای این کار نداشتم و مکاتبه در این مسأله نوعی تداخل در وظایف موجود بود، چراکه نمایندگان دور قبل باید دوره را تا انتها می بردند و بعد از تاریخ گفته شده نیز بنده فعالیت های مهمی داشتم که احساس کردم آن ها ضروری تر است؛ اما از امروز با همه وجود در خدمت مردم قم و خبرنگاران عزیز هستم که مشکلات مردم را به خوبی منعکس می کنند.

 

وی تأکید کرد: هرفردی که در هر موقعیت شغلی و اجتماعی قرار دارد باید به اخلاق و منافع ملی توجه داشته باشد تا جلوی خسارت های احتمالی را بگیرد؛ ما نباید خود را در قالب جریانات سیاسی خاص تعریف کنیم و حتی برخی اوقات با ندیدن حق و قرار گرفتن پشت جریانات سیاسی به جهنم ببریم؛ باید باور کنیم که در قبر جریان های سیاسی دست انسان را نمی گیرد.

 

باید برای خدا حرف بزنیم و کار کنیم

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که باید برای خدا حرف بزنیم و کار کنیم تا ذخیره خوبی برای آخرت خود داشته باشیم، اضافه کرد: اگر اعمال ما در مسیر رضایت خدا نباشد، سود دنیوی هم ضرر است و خسارت مضاعفی را به همراه دارد؛ هرکس نسبت به هر جریان سیاسی که علاقه دارد باید از مسیر حق خارج نشود چراکه خیلی از اوقات دو نفر مثل هم فکر نمی کنند، همچنانکه اعضای یک خانواده اعم از پدر و مادر و فرزند هم شاید مثل هم فکر نکنند و مواضع سیاسی جداگانه ای داشته باشند.

 

وی با تصریح بر این که هیچگاه از نظر فکری دریچه فکری بسته نمی شود، بر درست فکر کردن و درست اندیشیدن تأکید کرد و یادآور شد: خدامحوری و منافع ملی رأس کار است و نباید مخدوش با جریانات سیاسی بشود؛ ما نباید از افتادن و شکستن کسی در موضع ما نیست خوشحال بشویم، ما خیلی در معرض لغزش هستیم، این که بیاییم و شخصی را بهانه های واهی تخریب کنیم و شب قدر هم قرآن به سر گرفته و بک یا الله بگوییم، آن عمل زشت را پاک نمی کند.

 

رییس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بنده در جایگاه نمایندگی مردم انشاءالله نه تعریف و تمجیدها مرا فریب می دهد و نه کسی که نامه به من می دهد و آرزوی مرگ مرا می کند نمی تواند مرا افسرده و سرخورده کرده و از میدان بیرون کند و انشاءالله رسالت و مأموریت خود را به درستی انجام می دهیم.

 

برخی مرا چهره ای تند معرفی کردند

وی با انتقاد از جریاناتی که وی را چهره ای تند معرفی کردند، یادآور شد: این افراد به من تهمت زدند ولی من هیچگاه کاری که شائبه ضدیت با جریانی داشته باشد انجام ندادم، همچنانکه وقتی یک خبرنگار پارلمانی از من خواست علیه دو نماینده دیگر حرفی بزنم، گفتم من این کار را نمی کنم و نمی دانم انگیزه شما چیست و چه نفعی از این موضوع می برید.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به مشکلاتی که در شهر قم باید هرچه زودتر برطرف شود، اظهار کرد: ما نباید نسبت به مسائل زیست محیطی قم بی توجه باشیم؛ هوای کویری، طوفان و کمبود بارندگی منشأ برخی مشکلات شده است و فردا ممکن است دریاچه نمک نیز کانون مصیبت بشود.

 

وی با بیان این که برخی از مسؤولین در بیان مسائل صورت مسأله را پاک کرده اند به موضوع فیش های نجومی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وقتی به مدیرانی که فیش های نجومی دریافت می کردند چند بار مخفیانه گفته می شود که کار خود را اصلاح کنند ولی آن ها ترتیب اثر نمی دهد، نهی منکر به رسانه کشیده می شود و همین رسانه ای شدن شاید عزم مسؤولین را برای رسیدگی جزم کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که خبرنگاران مصداق «الذین یبلغون رسالات الله» هستند، گفت: یک خبرنگار بسیار بیشتر از یک مبلغ دینی که روی منبر به مردم مطلب را می رساند می تواند در راه تبلیغ دین مؤثر باشد و اگر اهل رسانه با انگیزه های مثبت و نیت خیر این کار را انجام دهند مصداق بارز مبلغان راه خدا هستند.

 

وی با اشاره به هم فکری با دیگر نمایندگان استان قم، ابراز کرد: در اسفندماه سال گذشته در جلسه ای که برای تبریک و معارفه بود بنده یک پیشنهاد به صورت شفاف مطرح کردم و خواستم جلسات مجمع استانی را که در طول دوره قبل پنج یا شش جلسه به طور کل برگزار شد تقویت کنیم که با استقبال آقایان لاریجانی و امیرآبادی همراه شد.

 

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: ما در این جلسات که در همین دو ماه سه مرتبه برگزار شده است به نتایج خوبی می رسیم که البته برای بهتر نتیجه دادن این جلسات همیاری و همکاری مدیران استان از جمله استاندار و شهردار محترم را می طلبد؛ در این جلسات سعی داریم مسائل مهمی از جمله محیط زیست، ارشاد و مسائل فرهنگی مطرح و تصمیم گیری بشود و مدیران ذی ربط نیز دعوت شوند و یا گاهی ما به دفاترآن ها برویم و تعاملات خوبی داشته باشیم.

 

منافع شهر قم را دنبال می کنیم

وی با ابراز خرسندی از این که دو نفر از هیأت رییسه مجلس از قم هستند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس منافع ملی را در نظر دارند ولی از حوزه انتخابیه خود نیز غافل نیستند و به همین دلیل ما با جدیت به دنبال منافع شهر کریمه اهل بیت(ع) هستیم، هچنانکه وقتی قرار بر حذف بودجه های اضافی برای شهرهای زیارتی قم مشهد و شیراز شد یکی یکی از نماینده ها خواستیم تا به این طرح رأی ندهند که خدا را شکر رأی نیاورد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی توریسم پروری را از مسائل مهم برای رونق اقتصادی شهر قم دانست و اظهار داشت: نباید کوچه پس کوچه های این شهر این طور وضع بدی داشته باشد تا فردی که از خارج می آید بدش بیاید است؛ اگر می خواهیم اشتغال در قم رونق پیدا کند باید به دنبال گسترش توریسم باشیم که برای این مسأله باید اصلاحاتی در شهر صورت بگیرد و از مسؤولین هم خواسته ایم که این موضوع را دنبال کرده و وعده سرخرمن ندهند.

 

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به موقعیت کاری خود در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در مجلس هستم مسؤولیت خاصی ندارم هرچند دو فراکسیون دفاع و اقتدار ملی و فراکسیون روحانیون مجلس به من سپرده شده است و همچنین بنده مسؤول کمیته هسته ای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستم که امیدواریم بتوانیم خدمات صادقانه ای داشته باشیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: یک نماینده مجلس چهار شأن دارد؛ تقنین، نظارت، انتصابات و رأی اعتماد و تلفیق بودجه که شأن اصلی و رسالت ما در مجلس همین است و بنده از همین جا اعلام می کنم بنده توجهی به دور بعدی انتخابات مجلس ندارم و برنامه ای هم برای این کار ندارم بلکه در مسیر انجام درست تکالیف نمایندگی در این دوره حرکت می کنم./1330/پ201/ج

ارسال نظرات