۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۲۵۷۰
به یاد شهدای قرآنی منا؛

سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌ شرقی گفت: مرحله استانی سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآنی به یاد شهدای قرآنی منا برگزار می‌شود.
قرآن

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: مقارن شدن این روز با هفته‌ کرامت امری بسیار مبارک است که به فال نیک می‌گیریم، تجلیل از مقام شامخ خبرنگاران رسالتی بر عهده همه جامعه است.


وی با تأکید بر این‌که خبرنگاران باید در انعکاس و نشر اخبار صحیح تمام دقت خود را به کار گیرند، ادامه داد: امروزه هجمه‌های شدید اخبار کذب و ناصحیح در جامعه به حدی زیاد است که گاهی تشخیص اخبار صحیح و موثق کاری بس مشکل است؛ از این رو کار رسانه‌ها و خبرنگاران امروزه سنگین‌تر و سخت‌تر از قبل شده است.


حجت‌الاسلام مصائبی افزود: واقعیت این است که امروزه با وجود تمامی امکانات ارتباطی و اطلاعاتی، آگاهی جامعه نسبت به مسأله وقف کم بوده و نیاز است که در این باره توجه بیشتری صورت گیرد؛ چرا که اهالی رسانه با تبلیغ و ترویج این فرهنگ غنی می‎توانند درباره احیا و ایجاد موقوفات قدم برداشته و هم اینکه وقف‌های جدیدی را در حوزه‌ رسانه‌ها ایجاد کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی، خواستار مشارکت فعال اصحاب رسانه در معرفی و شناساندن وقف به عنوان صدقه جاریه شد و گفت: شاید به ظاهر خبرنگاران وقف نمی‌کنند، ولی با ترویج فرهنگ وقف در رسانه‌ها، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و ... ارزش کمتر از واقف را ندارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سوم تا ششم شهریورماه، سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این رقابت با حضور تمامی برگزیدگان بخش خواهران و برادران مرحله شهرستانی در 11 رشته همچون حفظ جزئی و حفظ کل، قرائت، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و تواشیح در تبریز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که مرحله استانی سی‌ و نهمین دوره مسابقات قرآنی به یاد شهدای قرآنی منا برگزار می‌شود، گفت: برنامه اندروید مسابقات قرآنی از سال گذشته برای نخستین بار در شهر تبریز طراحی شده است که مورد توجه بیشتر استان‌ها و داوران قرار گرفته بود، تا جایی که در مسابقات کشوری نیز الگوبرداری شده است.


وی با بیان این‌ که نفرات اول در هر رشته به مرحله کشوری گیلان که در آبان‌ماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد، اعزام می‌شوند، افزود: خوشبختانه هر سال استقبال علاقه‌مندان قرآن برای شرکت در این مسابقات افزایش کمی و کیفی قابل توجهی داشته است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات