۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۶۰۴
با سخنرانی آیت الله کعبی؛

نشست تخصصی «جریانهای شیعی و نقش آن در جهان اسلام» برگزار می‌شود

مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی با اشاره به برگزاری 8 نشست تخصصی در دهه کرامت، گفت: نشست تخصصی «جریانهای شیعی و نقش آن در جهان اسلام از منظر آینده پژوهی» با سخنرانی آیت‌الله کعبی ویژه عرب زبانان برگزار می شود.
 آیت الله کعبی آیت الله کعبی

سید جواد هاشمی نژاد، مدیر زائران غیر ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح برنامه های زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت هشت نشست تخصصی ویژه زائران عرب زبان با محور «اندیشه شیعی و آینده پژوهی» برگزار می شود که از هفته گذشته اغاز شده و تا چند روز پس از میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

هاشمی نژاد عنوان کرد: نشست تخصصی سه روزه «جریانهای شیعی و نقش آن در جهان اسلام از منظر آینده پژوهی» ویژه عرب زبانان در دهه کرامت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این نشست از 23 مردادماه به مدت سه روز ساعت 17 تا 19 در سالن همایشهای دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی خاطرنشان کرد: نشست دیگری به مدت سه روز در ادامه مبحث «جریانهای شیعی و نقش آن در جهان اسلام از منظر آینده پژوهی» از 26 تا 29 مردادماه نیز با حضور آیت الله نجم الدین طبسی برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ویژه برنامه های تبلیغی ـ مذهبی ـ فرهنگی زائران غیرایرانی حرم رضوی در صحن های غدیر و کوثر و رواق های دارالمرحمه، درالرحمه، غدیر، کوثر و مقبره شیخ حرعاملی برگزار می شود.

عرب زبانان

هاشمی نژاد با اشاره به برنامه های عرب زبانان عنوان کرد: سلسله سخنرانی هاي اخلاقی، پرورشی و اجتماعی با عنوان «اخلاق درمکتب عالم آل محمد» در دارالمرحمه و جلسه سخنرانی موضوع «سفر نور وکرامت ازمدینه به خراسان» در صحن غدیر برگزار می شود.

وی متذکر شد: جلسات آموزشی با موضوعات «سیره رضوی، منزلت حضرت معصومه، ابعاد هجرت امام» ویژه گروه ها در دارالرحمه دایر می شود.

مدیر زائران غیر ایرانی از برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه عرب زبانان تحت عنوان «فی رحاب الامام الرضا» در طول هفته خبر داد.

اردو زبانان

وی «دستاورد هاي هجرت امام رضا»، «پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر، امام رضا و کرامت انسان »، «تبیین سیره عبادي حضرت رضا» را از موضوعات سخنرانیهای اردوزبانان در رواق کوثر عنوان کرد.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی خاطرنشان کرد: موضوعات «امام رضا و تعلیم و تربیت»، «مبارزه با انحرافات و تهاجم فکري و فرهنگی دشمنان»، «وضعیت سیاسی دوران امام رضا» برای اردوزبانان ویژه دهه کرامت تبیین می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه برای اردوزبانان عنوان کرد: «آداب معاشرت از دیدگاه امام رضا»، «ضرورت الگوسازي از رفتار امام رضا »، نحوه تعامل امام رضا با مخالفان»، «سیره اجتماعی امام رضا»، توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی دوران امام رضا» محورهای مسابقه های اردو زبانان است.

ترکی  ـ آذری زبانان

هاشمی نژاد با بیان اینکه رواق غدیر میزبان برنامه های  زائرلن ترکی  ـ آذری زبان است، ادامه داد: «تشریح زیارت و شفاعت»، «سنخیت بین زائر و مزئور»، «بررسی ویژگی ها و شاخص هاي پیروان خاص مکتب اهل بیت» از موضوعات سخنرانیهای این گروه است.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی افزود: «تبیین برکات مرقد مطهر امام رضا»، «تشریح القاب امام رضا، کرامت و رئوفیت»، «بهره مندي مسلمانان و پیروان اهل بیت» و«معرفی سیره عملی ایشان» از دیگر موضوعاتی است که ویژه ترکی زبانها و آذری زبانها تبیین می شود.

انگلیسی زبانان

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های انگلیسی زبانان در رواق غدیر برگزار می شود، بیان کرد: «آثار و برکات حضور فرزندان حضرت زهرا در ایران»، «سیره فردي واجتماعی امام رضا»، «توجه به جریانات سیاسی اسلام»، «دیدگاه امام رضا درخصوص طبیعت و محیط زیست» تبیین می شود.

هاشمی نژاد تبیین «دیدگاه امام درباره شیعه و رفتار با اهل سنت»، «وضعیت سیاسی دوران امام رضا»، «معارف اخلاقی در کلام امام رضا» و «اشاعه سنت رضوي با محور سیاست دینی» را از دیگر عناوین برنامه های تبلیغی انگلیسی زبانها برشمرد.

مدیر زائران غیر ایرانی حرم رضوی یادآور شد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقه فرهنگی، قرائت قرآن کریم، کلاسهای حرم شناسی، حلقه های معرفت عقیدتی ـ اجتماعی، نمایش فیلم و بازدید از موزه، شعرخوانی، مداحی و مدیحه سرایی، اهدای محصولات فرهنگی از دیگر خدمات و برنامه های ویژه زائران غیرایرانی حرم رضوی است./302/1308/ب1

ارسال نظرات