۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۴۴۲۶۰۹
حجت الاسلام پرورش:

راحت طلبی از ویژگیهای اسلام اموی است

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی ضمن تشریح ابعاد اسلام اموی و تلاش دشمن برای ترویج اسلام اموی با ظواهر مختلف، گفت: امروز اسلام آمریکایی که همان اسلام اموی است به اسم اسلام رحمانی و میانه مطرح می شود.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی، شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی گروه پدافند هوایی شهید حبیبی نطنز، با اشاره  به آیه شریفه 39 سوره گفت: بحث تبلیغ اسلام ناب وظیفه ای بزرگ و پر اجر از نظر قرآن کریم است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم مقابله با اسلام بدلی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف به نکات و کلیدواژه های دقیقی اشاره فرمودند که یکی از این واژه های مهم و قابل توجه واژه اسلام اموی است.

دشمن به دنبال ترویج اسلام اموی است

حجت الاسلام پرورش خاطرنشان کرد: اسلام اموی همان اسلامی است که دشمن شدیدا به دنبال ترویح آن در کشورهای مسلمان و جهان سومی است. همان چیزی که امروز در قالب داعش و گروه های تکفیری دیگر ظهور کرده است و شاهد آن هستیم که چه جنایاتی علیه مسلمین انجام می دهند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی مرکزی با اشاره به اینکه وظیفه ما در عالم سیاست، تبیین و تشریح و بصیرت افزایی اقشار مختلف مردم پیرامون همین نکات است، تصریح کرد: امام صادق (ع) می فرمایند اگر انسان عالم به زمان خودش نباشد و بصیرت آنی نداشته باشد نابود خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی دو واژه اسلام ناب و اسلام آمریکایی را مطرح نمودند گفت: امروز اسلام آمریکایی که همان اسلام اموی است به اسم اسلام رحمانی و میانه مطرح می شود، در اسلام چیزی به نام تندرو و کند رو وجود ندارد، یک صراط مستقیم در دین وجود دارد و آن راه حق است که تمام راه ها به جز آن، راه هایی انحرافی و باطل و به نوعی راه شیطان هستند، شاید در صراط مستقیم کسی آرام و دیگری تندتر حرکت کند اما میانه روی در بین حق و باطل در دین وجود ندارد.

افراد راحت طلب امام حسین(ع) را تنها گذاشتند

حجت الاسلام پرورش در ادامه راحت طلبی را یکی از شاخصه های اسلام اموی عنوان کرد و افزود: این در حالی است که در اسلام ناب قبول سختی ها و گرفتاری ها مطرح می گردد، واقعه عاشورا و فرار برخی افراد ریشه در همین مسأله داشت، در ابتدای حرکت امام از مدینه به سمت مکه، تعداد بسیار زیادی از مردم آن روز با حضرت همراهی کردند ولی چون هدف آنها راحت طلبی و معیار حرکتشان دنیا بود، آن زمان که فهمیدند راهی که آن حضرت انتخاب کرده است راه استقامت در برابر مشکلات ناشی از حق طلبی است، دست از همراهی آن حضرت کشیدند و حق را رها کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی مرکزی، با اشاره به موضوع فیش های حقوقی نجومی تصریح کرد: این موضوع که این روزها به یکی از موضوعات روز فضای مجازی تبیدل شده است هیچ سنخیتی با اسلام ناب محمدی و رحمانی ندارد و نباید به پای نظام اسلامی نوشته شود، چرا که اسلام دینی شخص محور نیست، اسلام دینی شاخصه محور است و این بدین معناست که در تشخیص حق، باید ابتدا شاخصه ها را شناخت تا معلوم شود اهل حق چه کسانی هستند.

برخی به دنبال ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی هستند

 وی شاخصه دوم اسلام اموی را سکولار بودن دانست و اظهار کرد: از خصوصیات اسلام ناب محمدی برپایی حکومت دینی جهت تحقق اهداف و شعار های اسلام است، امروز متأسفانه برخی به دنبال ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی هستند که البته آنها هدفشان در واقع بی اهمیت نشان دادن اصل دین است.

حجت الاسلام پرورش تلاش این افراد را ، همانند تلاش افرادی مانند مارکس ولی در قالبی دیگر عنوان کرد و گفت: اکنون این سؤال مطرح می‌شود که آیا حکومت دینی ناکارآمد است و رفتارهای حکومت باعث دین گریزی جوانان شده است یا اینکه رفتارهای خلاف دین برخی مسؤولانی که به نام اسلام ضربه به اسلام می زنند و از روحیه اشرافی گری و ذلت پذیری در مقابل دشمن برخوردارند؟ متأسفانه اینگونه تلاش ها از سوی کسانی است که  سی سال است زیر لوای حکومت دینی از تمامی امتیازات آن بهره برده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی مرکزی نمونه بارز رفتار براساس اسلام ناب محمدی را در وجود نازنین حضرت علی (ع) دانست و تصریح کرد: آن حضرت با آنکه در زمان خلافتش، گستره حکومت بسیار وسیعی داشت اما هرگز در سفره غذای خود چیزی جز نان جو و نمک نداشت و این اصل ساده زیستی است که باید سرلوحه کار هر مدیری در نظام اسلامی قرار گیرد./202/1304/ب1

ارسال نظرات