۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۴۲۶۴۸
آیت الله مظاهری:

صهیونیسم جهانی از امثال ابی لهب بدتر است/ برای تبلیغ اسلام باید رنجها و مشکلات را تحمل کرد

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: الآن استکبار جهانی با تبلیغات گسترده رسانه ای خود در فکر براندازی این نظام مقدس و شیعه است و فعالیتهای آنها بدتر از فعالیتهای ابی لهب ها است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع)  برگزار می شود، گفت: اسلام به راحتی به دست ما نرسیده، در راستای تبلیغ دین تحمل سختی ها لازم است.

وی در تفسیر سوره مسد افزود: یکی از سوره هایی که از لحاظ شأن نزول جزء متشابهات قرآنی است و اسم دو نفر در آن به عنوان کسانی مورد قهر الهی واقع شده اند برده شده است، همین سوره مسد است و من نمی دانم این زن و شوهر با پیامبر(ص) چگونه برخورد کرده اند که خداوند این گونه از آن ها یاد می کند.

حضرت آیت الله مظاهری توضیح داد: ابی لهب یکی از عموهای پیامبر(ص) است که به همراه زنش آزار و اذیتهای فراوانی را متوجه پیامبر(ص) کرده است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: آن طرف هم یک عمو و زن عمو وجود دارند به نام حضرت ابی طالب(ع) و حضرت فاطمه بنت اسد(س) که خدمات بسیار زیادی به اسلام و مسلمانان دارد، در بیان عظمت کارِ آن ها همین که توانستند مردی شجاع همانند امیرالمؤمنین(ع) را برای اسلام تربیت کنند، کافی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به نقل های تاریخی و روایات معصومین(ع) ابراز کرد: ابی لهب یکی از سران قریش بود و در 13 سالی که پیامبر(ص) مأمور به ابلاغ دین اسلام در شهر مکه بودند، بسیار ایشان را اذیت کرد، این اذیت ها چند جانبه بود، گاهی به پیامبر(ص) نسبتهای ناروا می داد، گاهی ایشان را به استهزاء می گرفت و گاهی هم به ایشان کتک می زد.

وی ادامه داد: تبلیغهای منفی که ابی لهب علیه پیامبر(ص) به راه انداخته بود، مانع بزرگی برای فعالیتهای پیامبر(ص) به حساب می آمد، حتی در حج که یک نوع آزادی برای همه وجود داشت، به پیامبر(ص) اجازه نمی داد برای تبلیغ دین اسلام فعالیت کنند.

حضرت آیت الله مظاهری به شرایط سخت پیامبر(ص) در اوایل دوران بعثت اشاره کرد و افزود: در شهر مکه پیامبر(ص) آزادی بیان نداشتند و دائماً مورد آزار و اذیت روحی و جسمی قرار می گرفتند و در بیرون شهر مکه با بچه ها و اراذل اوباشی روبرو می شدند که با پرتاب سنگ و امثال آن ایشان را اذیت می کردند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان داستانی نقل کرد: در نقلهای تاریخی آمده وقتی پیامبر(ص) وارد مسجد می شدند و می خواستند قرآن بخوانند، ابی لهب به کنار پیامبر(ص) می آمد و جلوی دهان ایشان را می گرفت، گاهی برای جلوگیری از قرآن خواندن پیامبر(ص) کتک حسابی به ایشان می زد.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: در یکی از روزهایی که مردم مشغول طواف خانه کعبه بودند، مشاهده کردند پیامبر(ص) در بین مردم می دوند و به مردم می گویند، بگویید لا اله الا الله تا رستگار شوید و به دنبال پیامبر(ص) ابی لهب حرکت می کند و با کفش بر دهان پیامبر(ص) می زند، چون ابی لهب عموی پیامبر(ص) بود هیچ کس جرأت نداشت دخالت کند.

وی به فعالیتهای زن ابی لهب اشاره کرد و گفت: همسر ابی لهب یکی از زنان بزرگ قریش بود ولی برای مبارزه با پیامبر(ص) فعالیتهای زیادی انجام می داد، از جمله این که به بیابان می رفت و خارهایی را بر دوشش می گذاشت و جلوی راه پیامبر(ص) قرار می داد تا پاهای پیامبر(ص) زخم شود و بسیار به این کار خودش افتخار می کرد.

حضرت آیت الله مظاهری افزود: زنان و سران قریش برای براندازی پیامبر(ص) فعالیتهای زیادی انجام دادند و در این راستا پیامبر(ص) را خیلی اذیت کردند ولی نمی دانم ابی لهب و زنش چگونه با پیامبر(ص) رفتار کردند که مورد قهر خداوند واقع شدند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با یک برداشت اخلاقی از این سوره اظهار کرد: همین طور که از معنای این سوره مشخص است، پیامبر(ص) برای تبلیغ دین اسلام سختی ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده اند، پس ما هم باید برای تبلیغ دین اسلام تلاش کنیم و در این راستا سختی ها و مشکلات را تحمل کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه صهیونیست و استکبار جهانی را بدتر از امثال ابی لهب دانست و ابراز کرد: الآن هم اسلام دشمنان زیادی دارد، صهیونسیت جهانی و آمریکا کشورهایی هستند که با فعالیتهای شبانه روزی خود علیه این نظام مقدس و مکتب تشیع، می خواهند اسمی از اسلام باقی نماند، بیش از هزار رسانه در حال فعالیت علیه شیعه است، فعالیتهایی که برای براندازی شیعه انجام می دهند، بدتر از فعالیت های ابی لهب و زنش است./201/867/ب1

ارسال نظرات