۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۴۳۱۲۲
همزمان با دهه کرامت؛

خراسان شمالی میزبان کاروان خادمان حرم مطهر رضوی شد

در آستانه سالروز میلاد امام رضا(ع) و همزمان با دهه کرامت، کاروان خادمان حرم مطهر رضوی وارد استان خراسان شمالی شد و در پنج روز پیش‌ رو با حضور در مناطق و مراکز مختلف، فضای این استان را به شمیم عطر رضوی معطر می‌کند.
کاروان خادمان حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صبح امروز، همزمان با ایام دهه کرامت، کاروان خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) شامل سه خادم حرم رضوی، یک مبلغ دینی و یک نفر مسؤول کاروان وارد استان خراسان شمالی شده و بر اساس برنامه از امروز، بیستم مرداد تا بیست و چهارم این ماه به مدت پنج روز با حضور در مناطق و مراکز مختلف این استان، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را اجرا می‌کنند.

کاروان خادمان حرم رضوی با همراه داشتن هدایای متبرک از حرم رضوی و پرچمی از این آستان در جمع اقشار مختلف مردم و مراکز گوناگون استان خراسان شمالی حضور یافته و فضای استان را به شمیم عطر رضوی معطر می‌کنند.

اصغر لنگری، دبیر استانی جشنهای مردمی زیر سایه خورشید در استان خراسان شمالی، امروز در حاشیه آیین استقبال از کاروان خادمان حرم رضوی، اظهار کرد: برنامه کاروان خادمان رضوی از امروز در بجنورد آغاز شده و این کاروان در مدت پنج روز حضور در استان، برنامه‌های متنوعی را در مناطق و مراکز مختلف اجرا خواهند کرد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با نظامیان، دیدار با خانواده‌های محروم، بازدید از بیمارستانها، زندانها، کانون اصلاح و تربیت و حوزه‌های علمیه و گل‌باران مزار شهدا ازجمله برنامه‌های تدوین‌شده کاروان خادمان رضوی در استان است.

لنگری با بیان اینکه برنامه روز نخست حضور این کاروان در بجنورد با دیدار نظامیان در پادگان شهید دلجویان آغاز شد، ادامه داد: پس از این برنامه، اعضای کاروان خادمان حرم مطهر رضوی با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دیدار کرده و پس از آن هم عیادت از بیماران بیمارستانهای امام رضا (ع)، ثامن‌الائمه (ع) و امام علی (ع) بجنورد انجام خواهد شد.

وی دیدار با خانواده شهید حمیدی زاده، از شهدای مدافع حرم استان را از دیگر برنامه‌های کاروان خادمان حرم رضوی در روز نخست سفر به خراسان شمالی اعلام کرد و گفت: در روز دوم نیز برنامه‌هایی چون دیدار با اعضای مجمع خادمان اهل بیت خواهران، کانون اصلاح و تربیت و زندان بجنورد انجام می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری علامه امینی بجنورد با بیان اینکه جشن محوری زیر سایه خورشید در بجنورد، مرکز خراسان شمالی نیز عصر فردا برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه ساعت 19 در پارک الهیه خیابان حر بجنورد برگزار خواهد شد.

لنگری توزیع بسته‌های متبرک نمک و نبات در بین مردم و در جشنهای محوری زیر سایه خورشید و توزیع بسته‌های غذایی شامل برنج، روغن، چای و ماکارونی در بین خانواده‌های محروم را ازجمله برنامه‌های جنبی کاروان خادمان رضوی در بجنورد اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در استان خراسان شمالی اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق محروم و دورافتاده است، اضافه کرد: افزون بر بجنورد، در روزهای آینده برنامه‌های متنوع این کاروان در شهر و روستاهای شهرستانهای اسفراین، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان برگزار خواهد شد.

لنگری با بیان اینکه مناطق بام، مقصودآباد، دهنه شیرین و خوشین سفلی در شهرستان اسفراین، شهر سنخواست در جاجرم و قاضی، پیش قلعه و قلعه خان در شهرستان مانه و سملقان میزبان خادمان رضوی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این شهرستان‌ها نیز با توجه به زمان حضور خادمان حرم مطهر رضوی، جشن محوری زیر سایه خورشید برگزار می‌شود.

گفتنی است، نهمین دوره برگزاری جشنهای مردمی زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت، از چهاردهم تا بیست و چهارم مرداد‌ماه در 31 استان ایران و 15 کشور دنیا در حال برگزاری است.

دهه اول ماه ذی‌القعده که روز نخست آن با ولادت حضرت معصومه (س) و پایان آن نیز با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (ع) همزمان شده به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

بر این اساس امسال برنامه‌های دهه کرامت از یکم ذی‌القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) مصادف با چهاردهم مرداد تا یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا (ع) مصادف با بیست و چهارم مرداد در ایران و 15 کشور دنیا برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات