۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۰۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ورود به کار فرهنگی بدون آگاهی توأم با خطا خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود به کار فرهنگی با نداشتن آگاهی از ماهیت و جریان فرهنگی، قطعا آسیب زا و توأم با خطا خواهد بود.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میانه، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یک شورای تصمیم ساز و تخصصی است، نه یک دستگاه اجرایی؛ از این رو هم سو بودن متولیان فرهنگی با سیاست های راهبردی شورا ضرورت دارد.
وی با تأکید بر جلوگیری از اتلاف سرمایه و موازی کاری در نهادهای متولی فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی هر استان و هر شهر باید با مصوبات منطقی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه در عرصه‌ تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی نقطه عطف حرکت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: ایجاد جریان فرهنگی از سوی این شورا منوط به شناخت صحیح از فضای عمومی جامع، هم‌افزایی فعالان فرهنگی و پرهیز از دیدگاه‌های سلیقه‌ای در این عرصه است.
محمدپور افزود: شورای فرهنگ عمومی با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و همچنین نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل می‌شود که بایستی با نگرش بومی نسبت به مسائل هر منطقه تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفتمان‌سازی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه را یکی از رسالت‌های خطیر شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی تأکید دارند؛ نشان از این حقیقت مسلم است که بایستی در این حوزه از شعارزدگی پرهیز شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در میان اقشار و طیف‌های مختلف جامعه، گفت: باید سبک زندگی تغییر پیدا کند طوری که هر ایرانی، وجود کالای ایرانی در سبد خرید را بر خود لازم بداند و مردم بر این باور برسند که باید برای مدتی کیفیت پایین و برخی مشکلات را تا رسیدن به نقطه مطلوب تحمل کنند.
محمدپور با بیان این‌که سبک زندگی ایرانی اسلامی نجات‌بخش فرهنگ، اجتماع، اقتصاد و سلامت روحی و روانی جامعه است، تصریح کرد: در این راستا اهتمام دولت، شناسایی شاخصه‌های فرهنگی و آمایش فرهنگی و همچنین تصمیم گیری و حرکت براساس این آمایش لازم است.
وی همچنین خواستار برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها، زمینه‌سازی برای خروجی مناسب و امکان پیگیری، پایش، استناد، مطالعه و تصمیم‌گیری نسبت به موضوعات جلسات شد و گفت: ورود به کار فرهنگی با نداشتن آگاهی از ماهیت و جریان فرهنگی، قطعا آسیب زا و توأم با خطا خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: تصمیمات نادرست در حوزه فرهنگ، آسیب‌زا است طوری که بخشی از  آسیب های فرهنگی که در جامعه بروز می یابد با تهاجم فرهنگی و رویکردهای انحرافی مرتبط بوده و بخش مهمی از آن هم به رویکردهای غیرکارشناسی و غیرتخصصی مربوط می‌شود./935/202/ب2

ارسال نظرات