۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۱۰۷
عضو انصارالله:

عربستان می‌خواهد ما در مذاکرات «ابوموسی اشعری» باشیم

یکی از اعضای انصارالله اعلام کرد ریاض در مذاکرات صلح یمن در کویت قصد داشته طرحی کاملا عربستانی را نهایی کند.
انصارالله

به گزارش خبرگزاری رسا، «حمزه الحوثی» عضو انصارالله و حاضر در نشست صلح یمن در کویت اعلام کرد درباره همه‌چیز در مذاکرات کویت صحبت کردیم؛ چشم‌انداز واضح شده بود و هیچ چیز به جز خواست ائتلاف عربی برای ادامه جنگ، (اجرایی شدن) «راه‌حل» را کنار نزد.

وی در بخش دوم مصاحبه خود با شبکه «المسیره» درباره مذاکرات حدودا 100 روزه یمن در کویت گفت: در پایان ماه رمضان رویکرد به سمت یک نقشه راه فراگیر بود اما نمی‌خواستند گفت‌وگوهای جدی قبل از نشست نواکشوت آغاز شود؛ پس از بازگشت «اسماعیل ولدالشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از نشست یاد شده، به خاطر اعمال فشار دو هفته‌ای بر ما غافلگیر شدیم.

به گزارش فارس، وی افزود: هم‌چنین با ارائه یک طرح کاملا عربستانی نیز غافلگیر شدیم، طرحی که شامل یک توافق امنیتی و یک توافق سیاسی بود؛ بر این اساس توافق سیاسی پیچیده  45 روز پس از توافق امنیتی که «عبد ربه منصور هادی » رئیس‌جمهور مستعفی و دولتش را به مشروعیت می‌شناخت، به اجرا در می‌آمد گویا آنها می‌خواستند که ما «ابوموسی اشعری» باشیم.

نقش عُمان  «دوراندیشانه» بود

وی درباره نقش عمان در این مذاکرات گفت: نقش مسقط پنهان نیست، موضع دوراندیشانه این کشور معروف است، «سلطان قابوس» پادشاه این کشور گفت: چگونه می‌خواهید که نسل‌های آینده بیایند و و بگویند عمان به کشور برادر خود "یمن" حمله کرد؟

الحوثی افزود: عمان از تلاش‌های ولدالشیخ حمایت کرد و نقشی بیطرفانه داشت و بسیار مصر به یافتن راهکار بود.

این عضو انصارالله درباره پرونده اسرا نیز گفت: طرف مقابل در مسیر هر تفاهمی برای پرونده اسرا سنگ‌اندازی می‌کرد و فقط بر تهدید تمرکز کرده بود.

الحوثی تاکید کرد هیات صنعا بر فعال کردن کمیته های محلی و تمرکز بر استان‌های آسیب دیده و ایجاد مقری واحد تمرکز کرده بود اما هیات ریاض  این موضوع را رد کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات