۳۱ تير ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۹۱۳۶
نیمه دوم مرداد ماه؛

داوری یازدهمین دوره همایش کتاب سال حوزه آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ با پایان رسیدن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه یازدهمین همایش کتاب سال حوزه، مرحله دواری این همایش از نیمه دوم مرداد ماه آغاز خواهد شد.
آرم کتاب سال حوزه عليرضا زهيري،‌دبير اجرايي همايش کتاب سال حوزه

علیرضا زهیری، دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه خبر داد.

وی با بیان این که پایان تیرماه، آخرین فرصت ارسال آثار بود، اظهار داشت: اگر در مدت چند روز آینده آثار برخی از محققان و پژوهشگران به دبیرخانه برسد، آثارشان را دریافت خواهیم کرد؛ ولی به صورت رسمی در این خصوص تعهدی نداریم.

زهیری با بیان این که تاکنون 950 اثر در دبیرخانه به ثبت رسیده است، افزود: در روزهای آینده ثبت نهایی آثار ارسالی به پایان می‌رسد و به صورت دقیق این آمار ارائه خواهد شد.

وی از آغاز مرحله اول داوری آثار ارسالی در نیمه دوم مرداد ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از ثبت آثار، مرحله نخست ارزیابی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا اول شهریورماه به پایان خواهد رسید.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال حوزه گفت: در شهریور ماه مرحله دوم داوری به صورت تخصصی آغاز می‌شود كه در مدت زمان طولانی‌تری نسبت به مرحله اول داوری انجام خواهد شد.

وی از ارسال اساسنامه همایش کتاب سال حوزه به معاونت پژوهش حوزه علمیه خبر داد و افزود: قرار بود آخرین بازبینی‌ها در معاونت پژوهشی حوزه علمیه صورت گیرد و سپس برای تصویب نهایی به مراجع ذی صلاح ارسال شود ولی تاکنون جواب دقیقی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

زهیری درباره بین المللی شدن این همایش گفت: این موضوع بستگی به تصویب نهایی در اساسنامه دارد و منوط به این است که شورای عالی حوزه علمیه با آن موافقت کند؛ زیرا بار مالی سنگینی خواهد داشت؛ از این رو بین المللی شدن همایش به دلیل وجود برخی حواشی تاکنون قطعی نشده است.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های علمی نقد کتاب و مباحث ترویجی خبر داد و افزود: این نشست‌ها با آغاز سال تحصیلی و در مهر یا آبان با همکاری انجمن های علمی حوزه برگزار می‌شود و همچنین نشست‌های علمی کتاب نویسی و پایان نامه نویسی در این راستا برگزار خواهد شد.

زهیری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در نظر داریم یازدهمین همایش کتاب سال حوزه را بهمن ماه در قم برگزار کنیم./ ت302

ارسال نظرات