۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۹۴۲۰
مبلغ حوزه علمیه:

هدف از قیام عاشورا نجات بندگان از گمراهی بود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه گفت: جهالتی که معاویه در مورد اهل بیت (ع) به وجود آورده بود، باعث شد که مردم با قصد قربت در سپاه عمر سعد شرکت کنند.
امام حسين (ع)

حجت الاسلام محمد زمانی از مبلغین حوزه علمیه قم، روز گذشته در مراسم یادبود حسن زهدی، برادر محسن زهدی، مسؤول فنی خبرگزاری رسا كه در این خبرگزاری برگزار شد با یادآوری واقعه عاشورا بیان کرد: نجات از جهالتی که معاویه در مورد اهل بیت (ع) به وجود آورده بود خیلی سخت بود. درواقع خیلی از کسانی که در سپاهیان یزید بودند باقصد قربت به این لشكر پیوسته بودند.

وی درادامه افزود: مردم ناآگاه حتی بعد از سخنرانی های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) باز هم مردم به آگاهی نرسیدند و گرنه ما اثرات آن را بعد از واقعه عاشورا می‌دیدیم.

حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: در جریان ورود كاروان اسرای كربلا به دمشق، یك یهودی در مورد اسرا پرسید، گفتند اینان  اهل حجاز و از نسل پیامبر(ص) هستند، مرد تعجب کرد و گفت من نبیره هشتادم حضرت داوود هستم بین من و ایشان 80 نسل فاصله است با این حال هنوز در قوم یهود به من احترام می گذارند آن وقت شما این‌گونه سر نوه پیامبرتان را جدا کردید و به این صورت خانواده اش را به اسارت گرفته اید.


وی تفاوت آگاهی و شبه آگاهی را در این دانست که شبه آگاهی بعد از یک مدت زوال پیدا می کنند ولی آگاهی همیشه همراه انسان است.
 
حجت الاسلام زمانی اظهار داشت: عاشورا برای این بود که بندگان را از جهالت نجات دهد و آنها را از حیرت ضلالت به هدایت رهنمون سازد و این در واقع هدف اصلی ابا عبدالله بود.

این مبلغ حوزه علمیه قم در پایان سخنانش گفت: دنیا طلبی یکی از موانع اصلی رفع جهالت است و بنابراین از آخرین نصیحت های امام حسین در روز عاشورا این بود که ای پیروان ابوسفیان از دنیا دوری کنید که این دنیا برای هیچ کس نمی ماند، اگر قرار بود این دنیا برای کسی بماند برای پیامبران می ماند./ پ202
ارسال نظرات