۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۹۵۲
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری:

خبرگان در انتخاب رییس آینده با روحیه انقلابی وارد عمل شوند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نمایندگان مردم در این مجلس باید در همه امور روحیه انقلابی داشته باشند، گفت: از جمله در کارهای مقطعی و جزئی همچون انتخاب رییس و هیأت رییسه نیز باید این روحیه حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که خط و مشی مجلس خبرگان در همه ادوار ثابت بوده و خواهد بود، اظهار داشت: تغییراتی که در مجلس خبرگان رهبری به وجود آمده است در اهداف، سیاست ها و روند کلی مجلس تأثیری ندارد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: چشم اندازی که برای مجلس مشخص شده است پاسداری از نظام اسلامی و تقویت ارزش ها و آمان های مورد نظر بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان، گفت: اعضای محترم خبرگان رهبری در همه اموری که به آنها محول شده است، باید تأکید داشته باشند بر روحیه انقلابی رفتار کردن، از جمله در کارهای مقطعی و جزئی مثل انتخاب هیأت رییسه و رییس مجلس و کارهای بزرگ تری که بر عهده دارند.

 

خبرگان رهبری انقلابی خواهد ماند

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری به تغییر و تحولات مجلس خبرگان اشاره کرد و ابراز داشت: تعدادی افراد جوان وارد خبرگان شده اند؛ معمولا روحیه جوانان اینگونه است که فعال ترند و جوشش بیشتری داند و تازه نفس اند و مایل اند در عرصه های مختلف نقش آفرینی بیش تری داشته باشند، شاید کسانی که این مجلس را انقلابی تر می دانند از این زاویه به مسأله نگاه می کنند.

 

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری در همه دوره ها انقلابی بوده است، تصریح کرد: بدنه اصلی خبرگان همچنان حفظ شده است و اهداف، آمان های و عملکرد مانند ادوار گذشته، انقلابی خواهد ماند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بیان علت تأکید رهبر معظم انقلاب بر روی انقلابی ماندن مجلس خبرگان، گفت: طبیعی است هر انقلاب و حرکتی پس از گذشت زمان دچار مسائل روزمره شود و مردم درگیر گرفتاری های طبیعی خود شوند و کم کم آن روحیه انقلابی و آرمان خواهی و تأکید بر مبانی اولیه گاهی تحت الشعاع مسائل جاری، جهانی و اختلافات جناحی و گروهی قرار گیرد.

 

خبرگان رابط میان مردم و ولی امر مسلمین هستند

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در تشریح جایگاه والای مجلس خبرگان، گفت: خبرگان با دیگر نهادها فرق دارد، این مجموعه از دو ویژگی مهم برخوردار است؛ یکی جایگاه علمی و فقاهتی آن است؛ مردم به فقها و مجتهدین به چشم دین شناسان نگاه می کنند؛ علما و فقها در هر شهر و دیاری در میان مردم نفوذ فراوانی داشته و محوریت دارند و مردم دیدگاه ها و مواضع ایشان را مد نظر دارند و ترتیب اثر می دهند.

 

وی تصریح کرد: خبرگان رابط هایی میان مردم و ولی امر هستند و بسیار می توانند نقش آفرین باشند؛ بنابراین هرگونه موضع گیری خبرگان در همه زمینه ها از جمله مسائلی مانند فتنه 88، قطعا اثر گذار است و بیش از دیگر نهادها و دستگاه های حکومتی و دولتی می توانند در اذهان مردم تأثیرگذار باشند و می توانند مردم را از هر جهت بسیج کنند و اگر خدایی ناکرده برعکس رفتار کنند اثر منفی خواهند گذاشت.

 

روحیه انقلابی و ولایت مداری آیات طبسی و خزعلی زبانزد بود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در تبیین علت مطرح شدن مرحوم آیت الله طبسی و مرحوم آیت الله خزعلی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان افراد شاخص در خبرگان رهبری، گفت: هر دو بزرگوار از نیروهای پایه گذار انقلاب اسلامی بودند و پیش از انقلاب با امام(ره) هم خط و همسو بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری بیان داشت: وقتی سوابق درخشان آنها را مرور می کنیم، می بینیم که در همه صحنه ها حاضر بودند؛ مرحوم آیت الله طبسی جایگاه مردمی و هم جایگاه علمی داشتند.

 

وی مرحوم آیت الله خزعلی را به لحاظ فقهات و جایگاه علمی در سطح بسیار بالایی دانست و گفت: همان طور که می دانید عضویت در شورای نگهبان می تواند منشاء آثار و برکات باشد؛ مرحوم آیت الله خزعلی در کنار داشتن روحیه انقلابی، امام مداری و ولایت مداری، فقیهی برجسته بودند و دیدگاه های قابل توجهی در مباحث فقهی داشتند./925/ت302/ج1

ارسال نظرات