۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۵۸۲۹
آیت الله شبستری:

هلال احمر تجلي عواطف آميخته به آموزه‌هاي ديني است

آیت الله شبستری با بیان اینکه هلال احمر تجلي عواطف آميخته به آموزه‌هاي ديني است، گفت: علت اصلي موفقيت نجاتگران هلال احمر در امر كمك رساني به حوادث، اراده برگرفته از ايمان و اعتقاد قلبي است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، دوشنبه شب در جمع مديران، كاركنان و اعضاي داوطلب جمعيت هلال احمر استان آذربايجان‌ شرقي با تبريك اعياد شعبانيه و هفته هلال احمر با تجلیل از خدمات امدادگران هلال احمر، اظهار داشت: هلال احمر یک نهاد خدمتگزار به مردم است.

 

وي با بیان اینکه در دين مقدس اسلام از جمله مهم‌ترين عبادات خدمت به همنوع است، تصریح کرد: فلسفه زندگی انسان، عبادت است و کمک به هم نوع یکی از عبادت‌های مهم محسوب می‌شود و رفع نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های مسلمانان، توفیقات الهی را به ارمغان می‌آورد.

 

امام جمعه تبریز خدمات اعضاي جمعيت هلال احمر را مصداق بارز خدمت به هم نوع دانست و ابراز داشت: خدمت به هم‌ نوع دارای مراتبی است که بزرگترین نوع خدمت آن خدمتي است كه همراه با جانفشاني و ايثارگري باشد، كه خدمات اعضاي جمعيت هلال احمر مصداق بارز اين نوع خدمت‌ رساني است.

 

وی با اشاره به مواقع حوادث طبیعی و غیر طبیعی و حضور اعضاي هلال احمر در مواقعي كه آسيبي متوجه جامعه مي‌شود، خاطرنشان کرد: اعضای هلال احمر در هر شرایطی با جان و دل وارد عمل شده و چه بسا به خاطر نجات جان مصدومي از حوادث، جان خود را در معرض خطر قرار مي‌دهند.

 

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان‌شرقي خطاب به امدادگران هلال احمر، گفت: سعي كنيد از روحيه ايمان و تقوا بيش از پيش بهره‌مند شويد زيرا كه احساس مسؤوليت، دلسوزي و ايثار و فداكاري از صفات بارز يك فرد مؤمن است و برابر فرمايش امام صادق‌(ع) ايمان همان اقدام عملي است.

 

وی عمل به شعار سال مقام معظم رهبري را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان كرد: امدادگران هلال احمر و جهادكنندگان در راه خدا مصداق بارز اقدام و عمل بوده و با فداكاري‌ها و جانفشاني‌ها به حرف‌ها و گفته‌ها جامه عمل مي‌پوشانند.

 

نماينده مردم آذربايجان‌ شرقي در مجلس خبرگان با بيان اينكه هلال احمر تجلي عواطف آميخته به آموزه‌هاي ديني است، از عموم مردم خواست با عضويت در اين نهاد مردمي يار و ياور اين مجموعه باشند و ا داشت: مردم در خدمت به هم نوعان خود با این مجموعه همکاری داشته و کمک باشند.

 

وی با مقايسه خدمات جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران با خدمات صليب سرخ كشورهاي غربي، گفت: علت اصلي موفقيت نجاتگران هلال احمر در امر كمك رساني به حوادث، اراده برگرفته از ايمان و اعتقاد قلبي نجاتگران است./854/202/ب2

ارسال نظرات