۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۲۸۲۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

انتظار فرج انسان را مسؤولیت پذیر و دشمن ستیز می‌کند/ دشمن به دنبال ترویج فرهنگ انظلام است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ انظلام، گفت: امروه بیش از 6 هزار رسانه در خاورمیانه و جهان سوم یأس و ما نمی توانیم را به جامعه القا می کنند و این که سرنوشت ما این است که ظلم ستمگران را بپذیریم و این فرهنگ انظلام است.
حجت الاسلام رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در اجتماع عظیم منتظران ظهور در میدان شهدا، گفت: رندگی انسان در هیچ زمانی بدون حجت و هادی امکان پذیر نیست و خدا برای عالم و بشریت منجی خواهد فرستاد.


وی با بیان این که براساس مبانی قرآنی و روایی ولی عصر نه تنها منجی بلکه برای شکل دادن انسان معاصر است، اظهار کرد: اساس خلقت و مبنای همه انبیای الهی هدایت عالم و انسان است.
 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز کرد: ولی عصر(عج) پرچم دار توحید، نبوت، امامت و معاد است و عالم را به عدالت و آن چه مواهب الهی است، برخوردار می کند.
 

انتظار فرج افضل اعمال است

تولیت آستان قدس رضوی شکل گیری مبانی توحیدی و اعتقادی را در پرتو انتظار دانست و بیان کرد: کسی که منتظر واقعی ولی عصر(عج) است این انتظار در زندگی، فکر، اخلاق و عمل او جلوه می کند و عدالت خواهی و دگرخواهی در پرتو خداخواهی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است.


وی افزود: انتظار فرج یعنی مسؤولیت پذیری، حضور مسؤولانه در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و گسترش ارزش های الهی در سایه اقامه عدل است.
 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به علت این که انتظار فرج افضل اعمال است اشاره و تأکید کرد: انتظار فرج آثار و اندیشه فکری، اجرایی و عملی بسیار دارد و از انسان یک نیروی فعال، مسؤولیت پذیر نسبت به خود و دیگران و دشمن ستیز می سازد.

 

در مبانی دینی ظلم و منظلم نکوهش شده است

تولیت آستان قدس با بیان این که در عالم دو مکتب انتظار و انظلام داریم، گفت: مکتب انتظار شیفته و دل داده به خدا و رسول خدا هستند، اهل اقدام و عمل بوده و با ظلم کنار آمدن را ضد ارزش می دانند و مکتب انظلام یأس و ناامیدی را گسترش می دهند.


وی با بیان این که منظلم کسی است که ظلم را می پذیرد و بستر را برای ظالم فراهم می کند، اظهار داشت: در زیارت عاشورا ظلم و منظلم را لعن می کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرهنگ انظلام، گفت: امروه بیش از 6 هزار رسانه در خاورمیانه و جهان سوم یأس و ما نمی توانیم را به جامعه القا می کنند و این که سرنوشت ما این است که ظلم ستمگران را بپذیریم و این فرهنگ انظلام است.
 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: پرچم انتظار یعنی ضدیت با ظلم و ستم، خروش علیه ستمگران، خودسازی و جامعه قرآنی را ساختن است.


بیداری اسلامی در پرتو مکتب انتظار شکل گرفت

تولیت آستان قدس رضوی، جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب را پرچم دار مکتب انتظار بیان و اظهار کرد: مکتب انتظار، پیام انتظار را به همه عالم اعلام کرده و موجب بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی شده است و بشر هویت اسلامی خود را باز یافته و می خواهند مسلمان زندگی کند.


وی خاطرنشان کرد: پرچم انتظار موجب شد انسان های بسیاری در میدان جهاد و ایستادگی در برابر ستمگران به صحنه آیند و ملت های اسلامی با این پرچم بیدار شدند./201/1310/ب1

ارسال نظرات