۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۹۹۲۲

اعلام برنامه‌های فرهنگی آستان حضرت معصومه در ایام ماه رمضان

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) گفت: در ایام ماه مبارک رمضان روازنه بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی به زبان فارسی، اردو و عربی برای زائران و مجاوران بانوی کریمه در رواق ها و شبستان های مختلف حرم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام فلاحی معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در محل سالن اجتماعات ساختمان کریمه برگزار شد به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد پرداخت و گفت: روز سه شنبه ۱۲ خرداد ۷ هزار خادم اذن خدمت صادقانه در برنامه های ماه مبارک رمضان را از بانوی کریمه(س) دریافت می کنند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اجرای ویژه برنامه سحرگهان در ایام ماه مبارک رمضان و قرائت دعای سحر و قرآن پیش از اذان صبح در شبستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیین ترتیل خوانی نوجوانان ساعت ۱۱ صبح با حضور قاریان نوجوان و اجرای برنامه قرآنی با حضور کارشناسان حوزوی در شبستان امام خمینی(ره) و آیین ترتیل خوانی بانوان در همین ساعت در شبستان نجمه خاتون(س) با حضور قاریان بانو همه روزه برگزار می گردد؛ این در حالی است که ترتیل خوانی نوجوانان از سوی شبکه سوم سیما به صورت زنده برای پخش می شود.

 

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه برنامه ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم نیز همچون سال های گذشته از ساعت ۱۴:۴۵ پس از بیان نکات تفسیری توسط حجت الاسلام حاج ابوالقاسم توسط قاریان بین المللی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود ، افزود: این برنامه به صورت زنده از شبکه استانی نور و شبکه سه سیما در ایام ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه شبستان امام خمین(ره) در ماه مبارک رمضان امسال نیز میزبان جلسات تفسیر عصر گاهی خواهد بود، تصریح کرد: این جلسات با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مناجات شبانگاهی نیز همه روزه از ساعت ۲۲:۳۰ با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین صالحی خوانساری، ظهیری و میردامادی و مدیحه سرایی و مناجات خوانی مداحان اهل بیت میرداماد، شالبافان، حسینی نژاد و رسولی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می شود، ادامه داد: همچنین جشن قرآنی ضیافت امسال نیز در صحن امام رضا(ع) در ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهدشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی با اشاره به اینکه برنامه‌های آستان حضرت معصومه(س) در ایام ماه مبارک رمضان تنها ویژه فارسی زبانان نخواهد بود، اظهار کرد: ویژه برنامه های عرب زبانان و اردو زبانان در حرم کریمه اهل بیت(ع)، هر شب بعد از آیین افطاری در صحن صاحب الزمان انجام شد.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه «ربیع القرآن» در سالن شماره ۲ نمایشگاه حریم حرم همه روزه صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و شب‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۴ خبر داد، یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان برای کودکان در گروه‌های سنی مختلف برنامه‌های ویژه ای در رواق کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات