۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۴۱۲
روحانی لبنانی:

دشمن در حال تأسیس اسلامی غیرواقعی است

رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان تأکید کرد که داعش و سایر گروه های تکفیری با هدف جایگزین کردن اسلام غیرواقعی تأسیس شده اند.
شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسان عبدالله رییس شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در دیدار شیخ مازن الشریف، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای صوفیه گفت: روزهای سختی بر جهان اسلام می گذرد و مفاهیم و آموزه ها و احکام اسلامی در خطر است. دین در معرض خطرناک ترین هجمه قرار دارد و دشمنان با اندیشه و عقیده و اخلاق و ارزش ما به جنگ پرداخته و درصدد سرقت ثروت ها و تسلط بر جوامعان است تا به ابزاری در دست آنان مبدل شویم.

 

وی افزود: مقاومت پس از پیروزی بر دشمن در سال 2000 به هیچ وجه مغرور نشده و خود را به جنگی دیگر که جنگ عقل، تکنولوژی و استراتژی بود مهیا ساخت و پس از اینکه در سال 2006 بار دیگر به پیروزی دست یافت، نشان داد که آزادی فلسطین دور از دسترس نیست و این آرزو به حقیقت مبدل شده است.

 

شیخ حسان عبدالله با اشاره به توطئه دشمنان و نشست سالانه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت اسلامی تصریح کرد: نکته مشترک همه این نشست ها این است که حل مشکلات رژیم صهیونیستی تنها در پرتو گسترش فتنه میان ملت های عربی به ویژه فتنه شیعه و سنی امکان پذیر است.

 

این روحانی لبنانی ادامه داد: آنان می خواهند اسلامی غیرواقعی مغایر اسلامی ناب که به وسیله آن در برابرشان ایستاده ایم را اختراع کنند؛ اسلامی که دشمن را از رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی تغییر دهد و بر همین اساس بود که داعش تکفیری مبتنی بر اندیشه وهابی را به وجود آوردند.

 

وی با اشاره به حمایت مالی کشورهای عربی و حمایت معنوی آمریکا از گروه های تکفیری اظهار داشت: اسلام بر اساس فعالیت این گروه ها به دین قتل و آوارگی و ذبح و سرقت و توهین به نوامیس مبدل می شود، در حالی که این مسائل هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام ندارند. 

 

عضو تجمع علمای مسلمان تأکید کرد که وحدت تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی است و بیش از 250 تن از علمای شیعه و سنی لبنان در قالب تجمع علمای مسلمان به صورت یکپارچه فعالیت می کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات