۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۲۷۳
آیت الله شبستری:

نماز جمعه سدی در برابر توطئه های فکری و اعتقادی دشمنان است

امام جمعه تبریز با بیانان اینکه در مقابل این‌همه ماهواره‌ها و اینترنت و دیگر وسایلی که دشمن استفاده تبلیغی می‌کند ما تنها میز خطابه نماز جمعه راداریم، گفت: ازجمله برکات نماز جمعه مقابله با همین توطئه‌های فکری و اعتقادی دشمن است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در آیین معارفه نخستین امام‌جمعه کلوانق هریس، با بیان اینکه امروز شاهد هجمه عظیم فرهنگی دشمن هستیم، اظهار داشت: تکلیف امروز ما دفاع در برابر هجمه فرهنگی است.

 

وی با اشاره به جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن، نوک‌تیز حملات فرهنگی و تهاجم اعتقادی دشمن را نسل جوان کشور دانست و تصریح کرد: دشمن از طریق جنگ نرم و نفوذ فرهنگی تلاش دارد مردم به‌خصوص جوانان را از اسلام، اعتقادات و ولایت منحرف کند.

 

امام‌جمعه تبریز با تأکید بر مقابله جدی در برابر هجمه فرهنگی و پروژه نفوذ اعتقادی دشمن در کشور، افزود: مردم و مسئولان باید با آنچه در توان دارند وارد این میدان شده و از آرمان‌ها و اصول اسلام و انقلاب دفاع کنند و نگذارند دشمن به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به برکات نماز عبادی سیاسی نماز جمعه برای مردم، خاطرنشان کرد: یکی از برکات الهی برای این شهر اقامه نخستین نماز جمعه شهر کلوانق در نخستین جمعه ماه رمضان است که امیدواریم خیروبرکت برای این شهر و مردم آن داشته باشد.

 

عضو خبرگان رهبری نماز جمعه را به‌عنوان میعادگاه عبادی، سیاسی و موجب همبستگی بیشتر در بین جوانان و اقشار مردم خواند و افزود: مردم از حضور پرشور در نماز جمعه که وحدت و همدلی را به ارمغان می‌آورد غفلت نکنند و با حضوری گسترده در نماز جمعه حاضر شوند.

 

وی با اشاره به نقش نماز جمعه در افزایش بصیرت مردم، تأکید کرد: مردم ما باید دشمن‌شناس باشند و به توطئه‌های دشمن آگاه باشند، افراد با بصیرت چون هدفشان عالی است، درراه رسیدن به هدف خویش صبر می‌کنند و چون اهل بصیرت هستند واقعیات را درک می‌کنند.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت با بیانان اینکه در مقابل این‌همه ماهواره‌ها و اینترنت و دیگر وسایلی که دشمن استفاده تبلیغی می‌کند ما تنها میز خطابه نماز جمعه راداریم، ابراز داشت: ازجمله برکات نماز جمعه مقابله با همین توطئه‌های فکری و اعتقادی دشمن است./854/202/ب2

ارسال نظرات