۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۱۸۰۹

محکومیت اقدام آل سعود در عدم پذیرش حجاج ایرانی در نماز جمعه زاگرب

امام مرکز اسلامی کرواسی ضمن تقبیح و محکومیت اقدام حکام سعودی در عدم پذیرش حجاج ایرانی، از این رفتار غیرمسؤولانه دولت عربستان سعودی اظهار تاسف کرد.
زاگرب

به گزارش خبرگزاری رسا، حافظ الیلی، امام مرکز اسلامی کرواسی در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته (21 خرداد 95) زاگرب، ضمن تقبیح و محکومیت اقدام حکام سعودی در عدم پذیرش حجاج ایرانی، از این رفتار غیرمسؤولانه دولت عربستان سعودی اظهار تاسف کرد.

 

حافظ الیلی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، به توجه و بهره گیری هر چه بیشتر جامعه اسلامی از آیات قرآن کریم و اجرای دستورات آن در مسیر زندگی انسانها اشاره و اجرای این دستورات را ضامن سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان خواند.

 

وی در ادامه با بیان اهمیت ایجاد اتحاد میان مسلمانان این اقدامات را مایه ایجاد شکاف بیشتر در صفوف متحد مسلمانان عنوان کرد.

 

مهدی رضا سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در کرواسی در ملاقات پیش از خطبه‌ها با امام عزیز الیلی به نمایندگی از سفیر کشورمان، مراتب نگرانی مردم ایران از این اقدام بی‌سابقه دولت سعودی که ضربه مهلکی به اتحاد دنیای اسلام و احساسات مردم مسلمان ایران خواهد زد را بیان و از ایشان برای تنویر افکار مسلمانان کرواسی درخواست همکاری کرد.

 

وی در این ملاقات به نقش دشمنان اسلام خصوصا صهیونیسم در طراحی چنین اقداماتی که به دست حکام سعودی اجرا می شود اشاره و الگوی برادری و همزیستی مسالمت امیز دینی در کرواسی را ستودند.

 

حافظ الیلی در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته زاگرب، به توجه هر چه بیشتر جامعه اسلامی از بهره گیری از پرتو آیات قرآن کریم و اجرای دستورات قرآن مجید در مسیر زندگی اشاره و اجرای این دستورات را ضامن سعادت دنیایی و اخروی مسلمانان خواندند./982/ب102/د

ارسال نظرات