۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۵۳۰
امام جمعه فارسان:

ولنگاری فرهنگی و انحطاط اخلاقی سبب تضعیف پایه های اعتقادی نظام می شود

امام جمعه فارسان گفت: اگر هر جامعه ای در هر برهه ای از زمان مبتلای به انحطاط فکری و ولنگاری و انحطاط اخلاقی شد، این جامعه توان خودش را در پافشاری روی اصول از دست خواهد داد و این یک خطر جدی است.
ولنگاری فرهنگی

حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به هشدارهای اخیر رهبر فرزانه انقلاب درباره بحث ولنگاری فرهنگی در جامعه ابراز داشت: اگر هر جامعه ای در هر برهه ای از زمان مبتلای به انحطاط فکری و ولنگاری و انحطاط اخلاقی شد، این جامعه توان خودش را در پافشاری روی اصول از دست خواهد داد و این یک خطر جدی است.

 

وی اظهار داشت: این نگرانی نیز به طور جدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت و رهبر کبیر انقلاب همواره این مسأله را گوشزد می کردند که باید اسلام ناب مدنظر مردم و مسؤولان باشد و از اسلام آمریکایی که اسلام تقلبی است به شدت برحذر بود.

 

امام جمعه فارسان با بیان این که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر زنگ خطر را در زمینه مسایل فرهنگی به صدا درآورده اند، گفت: ایشان ابتدا خطر تهاجم فرهنگی را گوشزد کرده و سپس به درستی تعبیر به شبیخون فرهنگی کردند، به این معنی که استکبار جهانی می خواهد با شبیخون فرهنگی و از طریق ابزار ناتوی فرهنگی بر ملت ما مسلط شده و پایه های فرهنگی و اعتقادی نظام و جامعه ما را تضعیف کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که مسأله نفوذ فرهنگی دشمن، حقیقتاً مسأله بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: دشمن در واقع می خواهد با شبیخون فرهنگی در جان و روح و کالبد این ملت غیور نفوذ کند، تا بتواند به خیال خود پایه های این نظام و انقلاب که مردم متدین و با دغدغه اسلام ناب آن را به پیروزی رسانده اند، از میان ببرد.

 

حجت الاسلام جمالی زاده افزود: متأسفانه در این میان گروه ها و شخصیت ها و مسؤولان مختلف آن طور که باید و شاید، دغدغه رهبری را مورد توجه قرار نداده اند و این در حالی است که این دغدغه، دغدغه مراجع عظام تقلید نیز هست که بارها نسبت به ولنگاری و انحطاط اخلاقی و رسوب این عنصر پلید در جای جای این مملکت ابراز خطر کرده اند.

 

وی با بیان اینکه صدا و سیما، حوزه های علمیه، متدینان، بسیج و دانشگاه ها و دولت و مجلس و سایر قوا باید همگی بسیج شده و جلوی تحقق اهداف شوم استکبار را بگیرند، گفت: اگر دشمن به دنبال رکود اقتصادی و در پی تسلط و نفوذ بر نظام ماست، به این نتیجه رسیده که به طریق اولی، با نفوذ و شبیخون فرهنگی و ایجاد ولنگاری اخلاقی ما را از اصول ناب اسلامی و انقلابی مان دور کند؛ مشابه همان بلایی که بر سر برخی کشورهای اسلامی درآورد.

 

امام جمعه فارسان با تأکید بر لزوم بهره گیری از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در جهت خنثی سازی طرح ها و نقشه های شوم دشمن به ویژه در عرصه فرهنگی ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان ها را به خدا نزدیک تر می کند؛ ماهی که مسؤولان و کارگزاران و مردم و حوزه های علمیه و و روحانیت باید به فرمایش و ندای حق طلبانه رهبر فرزانه انقلاب و مراجع عظام تقلید لبیک گفته و مردم را بیش از پیش متوجه اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: البته به اعتقاد بنده، روحانیت و مراجع و بزرگان ما به خوبی این مسایل را رصد می کنند و به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب هستند، منتهای مراتب کسانی که مسؤول و کارگزار امور در عرصه های مختلف اجرایی، قانون گذاری، امور فرهنگی و غیره هستند باید با دقت و توجه بیشتر این دغدغه ها را جدی بگیرند./302/9457/ب1

ارسال نظرات