۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۳۴۷۴۷
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان:

نماز حقیقی باید در اخلاق انسان تاثیرگذار باشد

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: از مهم‌ترین وظایف روحانیت در جامعه معرفت افزایی است چرا که با این رویه در جامعه افراد بیشتر به سوی شناخت خداوند قدم می گذارند و مسیر سعادت را می پیمایند.
حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه نماز استان همدان در مراسم نشست ائمه جماعات دستگاه های دولتی که ظهر امروز در سالن اجتماعات ستاد اقامه نماز برگزار شد با اشاره به فرار رسیدن لیالی قدر اظهار داشت: ماه رمضان ماه بندگی خداوند است و همه باید در این زمینه نسبت به انجام امور خیر از یکدیگر سبقت بگیریم.

 

وی افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و همه باید در از این فرصت مغتنم برای رسیدن به جایگاه واقعی انسان که همان تعالی معنوی و عرفانی است استفاده کنند.

 

حجت الاسلام حسنی حلم تصریح کرد: شناخت در زندگی انسان نقش تعیین کننده ای دارد به گونه ای که هر چقدر انسان نسبت به خدای خود و نسبت به پیرامون خود شناخت کافی داشته باشد در زندگی موفق تر است.

 

وی افزود: از مهم‌ترین وظایف روحانیت در جامعه معرفت افزایی است چرا که با این رویه در جامعه افراد بیشتر به سوی شناخت خداوند قدم می گذارند و مسیر سعادت را می پیمایند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان خاطرنشان کرد: هدف تنها نماز و عبادت بدون شناخت نیست بلکه هدف عبادت خالصانه برای خداوند با شناخت و معرفت از خداوند متعال است.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود اختلاف در میان برخی افراد در جامعه اظهار داشت: هر جا مردم نسبت به معارف الهی محروم هستند در میان مردم شکاف و رخنه ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام حسنی حلم یادآور شد: نماز واقعی نمازی است که با خود اخلاص و معرفت به همراه داشته باشد و اگر انسان نماز خوان در اخلاق خود مشکل دارد باید در معرفت خود شک کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: امام جماعتی که در جامعه الگو است کسی است که در مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی فقهی و تقوا در جامعه به عنوان شاخص شناخته شده است./979/202/ب3

 

ارسال نظرات