۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۷۲۲۴
خبرهایی از جهان اسلام؛

الزام حجاب برای بانوان شاغل در مالزی/ آغاز دوره‌های تابستانه آموزش قرآن آستان عباسی/ تظاهرات صلح مسلمانان فلوریدا

کمیته مسکن، ورزش و جوانان مالزی از اجباری شدن پوشش اسلامی برای کارکنان مسلمان زن در فست‌فودها و سوپرمارکت‌ها خبر داد.
مالزی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، داتوک عبدالفتاح محمود، رییس کمیته مسکن، ورزش و جوانان مالزی گفت: این قانون جدید مختص کارکنان مسلمان زن است و غیر مسلمانان شامل آن نمی‌شوند اما توصیه می‌شود آنها نیز پوشش مناسب داشته باشند.


وی گفت: این کمیته قبل از اعلام قانون حجاب با مسؤولان سوپرمارکت‌های متعدد و مدیران تجاری جلساتی برگزار کرد و به آنها پیشنهاد داده شد تا یونیفورم مناسبی برای کارکنان مسلمان زن تهیه کنند و آنها نیز با این پیشنهاد توافق کردند.


فتاح افزود: این قانون تنها در ایالت کلانتان اجباری است و امیدواریم واکنش منفی از سوی اطرافیان ایجاد نکند.


وی اظهار کرد: این قانون ضمن جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری کشور، تصویر خوبی را برای مدیران تجاری به ارمغان خواهد آورد.


فتاح گفت: دولت همچنین از صاحبان رستوران‌ها که شیفت شب کار می‌کنند خواسته است تا برای کارکنان خود جهت حفظ بهداشت روپوش بلند تهیه کنند.

 

مسلمانان فلوریدا راهپیمایی صلح برگزار کردند 

 

مسلمانان آمریکایی ساکن بخش مرکزی ایالت فلوریدا در واکنش به حملات تروریستی اخیر و محکومیت این اقدامات که با هدف خدشه‌دار کردن نام اسلام انجام می‌شود، تظاهرات صلح برگزار کردند.


 این تظاهرات که بزرگترین برنامه همگانی مسلمانان آمریکایی در فلوریدا بود، شب گذشته، ۲۰ تیر در مرکز نمایش‌های هنری «دکتر فیلیپس» در شهر اورلاندو برگزار شد.


راشا مبارک، سخنگوی جمعیت مسلمانان در این باره گفت: دین اسلام ذاتاً مخالف هر نوع ظلم و خشونت است و جمعیت مسلمانان آمریکا همواره جزء اولین کسانی بوده‌اند که هر نوع جنایت ناشی از نفرت و هر نوع اقدام تروریستی را محکوم کرده‌اند. ما مسلمانان معمولاً خودمان قربانی این حملات هستیم.


مبارک افزود: این یک تلاش جمعی برای نشان دادن این است که ما از خشونت‌هایی که از سوی امثال داعش و حامیان آن‌ها به دین ما نسبت داده می‌شود، چشم‌پوشی نمی‌کنیم.


در این راهپیمایی اعضای مساجد فلوریدای مرکزی، سازمان‌های خیریه و سازمان‌های حقوق مدنی از شهرهای مختلف فلوریدا حضور داشتند.


ماه گذشته در جریان یک حمله تروریستی به یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا بیش از ۱۰۰ نفر کشته و زخمی شدند که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را به عهده گرفت.

 

پایان مسابقات سالانه قرآنی «ألم» در بصره

 

مسابقات سالانه قرآنی «ألم» به همت انجمن قرآنی «النور المبین» وابسته به انجمن قرآنیان استان بصره و در مسجد جامع اهل البیت(ع) شهرستان «شط العرب» این استان برگزار شد.

 

در این رقابت‌ها، نمایندگان ۱۶ مؤسسه قرآنی استان بصره عراق حضور داشتند که در سه رشته تلاوت، حفظ ۱۰ جزء قرآن و حفظ ۵ جزء قرآن به رقابت پرداختند.

 

همچنین، جمعی از شخصیات‌های دینی بصره و فعالان قرآنی این استان نیز در آیین اختتامیه این رقابت‌ها حضور داشتند.

 

آغاز دوره‌های تابستانه آموزش قرآن آستان عباسی

 

دوره‌های تابستانه آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) در سال ۲۰۱۶ میلادی، از دیروز، ۲۰ تیرماه، در کربلای معلی و سایر استان‌های عراق آغاز شد. این دوره‌های قرآنی به همت مؤسسه قرآن وابسته به بخش معارف اسلامی و انسانی آستان مقدس حضرت عباس(ع) و با مشارکت بیش از ۱۰ هزار قرآن‌آموز در شهر کربلا و شعبه‌های این مؤسسه در سایر استان‌های عراق در حال برگزاری است.

 

در این دوره‌ها، دروسی در زمینه قرآن، فقه و اخلاق اسلامی با نظارت اساتید متخصص و صاحب‌نظر و با هدف تربیت نسلی آشنا با قرآن و معارف اهل بیت(ع) ارائه می‌شود.

 

۱۵۰۰ قرآن‌آموز در دوره تابستانه آموزش قرآن شهر کربلا که در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود، حضور دارند و آستان مقدس عباسی، تأمین اساتید متخصص، ارائه دروس و مواد آموزشی، ایاب و ذهاب و یک وعده غذایی برای شر‌کت‌کنندگان را متعهد شده است.

 

بر تعداد شرکت‌کنندگان دوره‌های تابستانه آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) هر سال افزوده می‌شود به‌طوری که این طرح از سال ۲۰۱۱ میلادی با ۱۵۰ قرآن‌آموز آغاز شد و امسال به ۱۰ هزار قرآن‌آموز رسیده است./982/ب904/د

ارسال نظرات