۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۷۶۶
نماینده خبرگان رهبری:

داعش تنها به دنبال تأمین امنیت صهیونیسم است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که گروه تکفیری داعش در خاورمیانه مهم‌ترین ابزار برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: ایجاد جنگ های داخلی در عراق و سوریه، حمله های تروریستی در افغانستان و جنگ بین عربستان و یمن همه برای تأمین امنیت این رژیم اشغالگر در فلسطین است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهداف غرب از تشکیل و حمایت گروهک‌های تروریستی در خاورمیانه، اظهار داشت: ایجاد ناامنی در خاورمیانه، به منظور تأمین امنیت رژیم صهونیستی و پیاده سازی برنامه های استکبار انجام می شود.


وی با بیان این‌که گروه تکفیری داعش در خاورمیانه مهم‌ترین ابزار برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، افزود: ایجاد جنگ های داخلی در عراق و سوریه، حمله های تروریستی در افغانستان و جنگ بین عربستان و یمن همه برای تأمین امنیت این رژیم اشغالگر در فلسطین است.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درگیر کردن مسلمانان به جنگ های فرقه‌ای و مذهبی به منظور پیاده کردن برنامه های استکباری برخی کشورهای عربی و غربی انجام می شود، بنابراین در این برهه مسلمانان باید با هوشیاری کامل در برابر این برنامه ها و گروه های تروریستی ایستادگی کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که بسیاری از معضلات جامعه اسلامی ناشی از فرقه‌های خودساخته غربی است، گفت: گروه‌های تکفیری هیچ شناختی نسبت به ماهیت اسلام ندارند؛ به عبارت دیگر ماهیت و فلسفه وجودی این تروریست‌های وارداتی در منطقه تنها تفرقه افکنی میان مسلمانان است.


وی با بیان این‌که منافع غرب تنها در راستای منافع رژیم صهیونیستی تعریف می شود، تصریح کرد: مادامی که غده سرطانی اسرائیل در منطقه وجود دارد؛ باید منتظر ظهور گروهک‌های تروریستی وابسته به صهیونیسم و حمایت شده از سوی دلارهای سعودی در کشورهای اسلامی باشیم.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: ترس اصلی دشمنان از وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است؛ نهایت تلاش استکبار و استعمار عدم تحقق وحدت اسلامی در منطقه و جهان است؛ چرا که می‌داند با اتحاد حقیقی مسلمانان، وهابیت، گروه‌های تکفیری و سلفی و همچنین دیگر تروریست های وابسته جایی در کشورهای اسلامی ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار توجه عموم مسلمانان به مبانی وحدت اسلامی شد و گفت: مسلمانان فارغ از گرایش دولت‌ها می توانند با تمسک به آیات وحدت بخش کلام الله مجید، به مقابله با سیاست های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام بپردازند./935/302/ب2

ارسال نظرات