۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۴۲۲۰۰
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه:

مهم‌ترین دغدغه حضرت معصومه دفاع از حریم ولایت بود

حجت الاسلام فلاحی با بیان این که حضرت معصومه به واسطه تربیت امام موسی کاظم و امام رضا نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نبوده است، گفت: آن حضرت توجه خاصی به وضعیت جامعه دارد به گونه ای که پس از تبعید امام رضا(ع) دفاع از حریم ولایت به دغدغه های این بانو تبدیل می شود.
حجت الاسلام صفر فلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در برنامه سلام از رادیو معارف به مناسبت دهه کرامت با تبریک ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بیان داشت: حضرت معصومه(س) سال 73 هجری قمری در مدینه متولد شده است؛ امام صادق(ع) پیشر از تولد حضرت معصومه(س) در زمینه شأن آن حضرت بیان کرده است وی در قم مدفون می شود و دارای مقام شفاعت است.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) تحت تربیت ویژه برادرش امام رضا(ع) قرار می گیرد که به واسطه تربیت در این مکتب توجه خاصی به وضعیت جامعه دارد به گونه ای که پس از تبعید امام رضا(ع) دفاع از حریم ولایت به دغدغه های این بانو تبدیل می شود تا جایی که بخش مهمی از زندگی آن حضرت را  دفاع از ولایت تشکیل می دهد.

 

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) در سال 201 هجری قمری پس از تبعید امام رضا(ع) در سفر خود پس از ورود به منطقه مرکزی قم در ساوه بیمار می شوند در این هنگام از یاران خود سؤال می کنند چه مقدار تا قم باقی است و همراهان جواب می دهند 10 فرسخ که ایشان می گویند مرا به قم ببرید زیرا از پدرم شینده ام قم آشیانه آل محمد(ص) است.

 

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) در منطقه میدان میر به مدت 17 روز در منزل موسی بن خزرج زندگی کرده اند و تمام این مدت را به عبادت پرداخته و افراد فراوانی را میهمان سفره علمی خود کرده اند که پس از این مدت در محل امروزی که باغی متعلق به خاندان موسی بن خزرج بوده است مدفون می شوند.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی های حضرت معصومه(س) بیان داشت: نخستین ویژگی حضرت معصومه(س) مربوط به مقام عبادت است چنانچه عبودیت از خصوصیات تمام اولیاء محسوب می شود به گونه ای که  مردم را به عبادت دعوت می کنند و خود نیز بیشترین عبادت را انجام می دهند.

 

وی پاکی، صداقت و عفت را از ویژگی های حضرت معصومه(س) دانست و بیان داشت: همان گون که در زیارت نامه آن حضرت آمده است نام وی فاطمه است اما در طول تاریخ آنچه که در مورد ایشان شهرت دارد معصومه است و مراد از آن پاکی و پاک دامنی است که حضرت معصومه(س) در مدت زندگی خود داشته اند./1324/پ202/ی

ارسال نظرات