۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۴۴۲۲۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اشتغال مردان باید در اولویت دولت قرار گیرد

حجت الاسلام خرمی آرانی با بیان این که مردان نان‌آور خانواده هستند، گفت: دین مبین اسلام با رعایت کردن شرایط حجاب و عفاف، مانعی برای اشتغال زنان ندارد، اما به دلیل نان‌آور بودن مرد خانواده، اولویت با اشتغال مردان است و دولت نیز باید این ظرفیت را فراهم کند.
اشتغال بانوان

حجت الاسلام حسن آقا خرمی آرانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شاخصه اصلی هر دختر و زن مسلمانی را عبودیت و بندگی خداوند متعال دانست و گفت: فلسفه آفرینش انسان، تعالی روح و سعادت اخروی است که با بندگی خداوند متعال محقق میشود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: آن هایی که امروزه می خواهند با زیبایی ظاهری در دلهای دیگران جای بگیرند، راه را اشتباه می روند و چنین چیزی در دین مبین اسلام نه تنها پذیرفته نیست، بلکه مذموم است؛ انسان از راه ایمان و بندگی خداوند متعال عزیز میشود.

 

وی با بیان این که عفت و حفظ حریم ها، از شاخصه مهم زنان و دختران مسلمان است، ابراز داشت: عفت به معنای رعایت کردن مرزهای حلال و حرام و مرزهای شرعی است؛ یک زن و دختر عفیف، غیر محارم و اغیار را در حریم شخصی خود راه نمیدهد.

 

حجت الاسلام خرمی آرانی ادامه داد: متأسفانه امروزه علم را برای کاریابی در جامعه استفاده میکنند و نگاهی ابزاری به آن دارند؛ علم به عنوان یک معرفت است و نگاه ابزاری به علم، با فلسفه علم در تضاد است.

 

وی افزود: اخلاق مداری از دیگر ویژگی های زنان است که باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و در جوامع دیگر هم اخلاق از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اخلاق در زندگی، اخلاق در کار و اخلاق در تمامی عرصه های زندگی بر مسلمانان لازم است.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حجاب ظاهری زنان و دختران، دژی محکم در مقابل نفوذ بیگانه است؛ زنان و دختران جامعه اسلامی با حفظ حجاب و عفاف و اخلاق پیشگی میتوانند وارد عرصه کار در اجتماع شوند.

 

وی با تأکید بر این که دختران امروز، مادران آینده هستند، خاطرنشان کرد: تربیت فرزند صالح می تواند به ایجاد یک جامعه فرهیخته منتهی شود؛ در واقع علما و بزرگان اسلام، مادری صالح و عفیف داشتهاند و چنین مادرانی می توانند فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

 

حجت الاسلام خرمی آرانی درباره شخصیت دادن به فرزندان، به ویژه دختران، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که وظیفه خانواده است که به فرزندان خود اهمیت دهد و امام علی(ع) هم می فرماید که وظیفه والدین، نهادن اسم های نیکو بر روی فرزندان است.

 

وی در پایان تصریح کرد: در دین مبین اسلام، مرد نان آور خانواده است و از همین جهت، اشتغال مردان باید در اولویت باشد و دولت نیز ظرفیت های کشور را در این زمینه فراهم کند؛ البته زنان هم با شرایطی که گفته شد، می توانند وارد اشتغال شوند اما اولویت باید با اشتغال مردان باشد./840/ت302/ی

ارسال نظرات