۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۳۳۵۰
در اردوی استعدادهای برتر حوزه علمیه انجام می‌شود؛

گعده‌های ایده‌پردازی با هدف استفاده از نظرهای خلاقانه طلاب

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان این‌که گعده‌های ایده‌پردازانه یکی از ابتکارهای این اردو است، گفت: در این گعده‌ها طلاب در قالب چند گروه ایده‌پردازی می‌کنند که در روز آخر ایده برتر انتخاب خواهد شد.
گعده

حجت‌الاسلام مهدی طهماسبی، معاون امور استعدادهای برتر مرکز امور نخبگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این‌که مرکز امور نخبگان حوزه علمیه دو مأموریت کلی دارد، افزود: اولین مأموریت این مرکز شناسایی استعدادهای برتر و دومین مأموریت حمایت از استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه افزود: این مرکز تا کنون در دو مرحله ۴۹۰ نفر از استعدادهای برتر را شناسایی کرده است. معیار شناسایی این افراد معدل بالای ۱۸ و سن کمتر از ۴۰ سال است که از سوی مدیریتهای استانی برای آنها پرونده تشکیل می‌شود و پرونده‌ها برای این مرکز در قم ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به مصاحبه‌های علمی و عمومی که از این طلاب صورت می‌گیرد،‌ اظهار داشت: بعد از شناسایی این افراد و تشکیل پرونده برای آنها، مصاحبه‌های علمی و عمومی صورت می‌گیرد و در صورتی که امتیاز لازم را کسب کنند به عنوان استعدادهای برتر یا نخبه معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: بعد از کسب این عنوان‌، افراد به مدت حداقل سه سال تحت حمایت مرکز امور نخبگان حوزه علمیه قرار می‌گیرند. حمایتها نیز شامل حمایتهای مادی و معنوی به صورت کلاس و کارگاه و اردوهای زیارتی و پژوهشی می‌شود.

معاون امور استعدادهای برتر مرکز امور نخبگان حوزه علمیه با بیان این‌که نخستین اردوی این مرکز در مشهد مقدس انجام شده است، تصریح کرد: ۱۳۰ نفر از استعدادهای برتر در برنامه‌ای یک‌هفته‌ای به کلاس‌ها و کارگاه‌های متنوعی می‌روند. در این کلاسها سعی شده است از استادهای ممتاز در همان زمینه استفاده شود. همچنین نشستهای علمی نیز در برنامه‌ها دیده شده است که می‌توان حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی را از جمله اساتید این نشستها عنوان کرد.

وی به ابتکاری که در این اردو انجام شده است، اشاره کرد و گفت: گعده‌های ایده‌پردازانه یکی از ابتکارهای این اردو است. در این گعده‌ها طلاب به چند گروه تقسیم می‌شوند و هر کدام از این گرو‌ه‌ها طی این چند روز به ایده‌پردازی می‌پردازند. در آخرین روز نیز ایده‌های برتر معرفی می‌شوند. این ایده‌پردازی یکی از خواسته‌های اصلی ما از این اردو است.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان این‌که در طراحی برنامه اردو از نظر افراد حاضر در این اردو استفاده شده است، افزود: طی چند مرحله به صورت پیامک و رایانامه از طلاب نظرخواهی شده است تا با علاقه‌های خودشان موضوع کارگاه‌ها و برنامه‌ها را تعیین کنند.

لازم به ذکر است اردوی استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه از تاریخ ۱۹ مرداد با زیارت حرم امام رضا(ع) و دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی آغاز شد و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت./302/862/ب1

ارسال نظرات